onsdag 4 mars 2009

Hockey-feber i huset

Det känns som om vi drabbats av nån konstig hockey-feber i huset! Förra söndagen var vi, ett större gäng, på ishockey. Vi såg Washington Capitals få stryk av Florida Panthers så det brakade om det. Jag råkade av nån lustig anledning se åt helt fel håll nästan varje gång det blev mål och med tanke på att det gjordes 8 mål i matchen, kan man konstatera att jag kanske inte följde med spelet sådär väldigt koncentrerat. Det var i alla fall riktigt kiva att ta del av atmosfären, ropen, kiss-cameran, Ville Peltonen och de enorma hot-dogarna. Margueritan efteråt på en mexikans restaurang slog inte heller hål i sidan. Att dessutom få se Adrian och hans kompis Nick vara så ivriga var värt varenda öre.
Nu håller Adrian på att hjärntvätta oss inför hans födelsedag. Han berättar att han absolut vill gå på ishockey den dagen och att "det blir mycket billigare än om hela familjen går ut och äta för det blir hundratals dollar". Kanske han har rätt men nu är det så att Juri är i Finland den dagen, mamma är här och ingen av oss är SÅ intresserade av ishockey. Fast kanske momi är.... måste kolla. I alla fall känner jag att det är slöseri med dollar att sätta mig i hockeyläktaren igen. Få se vad vi gör.
Idag kom Sera hem och berättade att hon få gå med Abby på hockey imorgon. Abbys familj har säsongkort och sitter i Verizon center flera gånger i veckan. Gissa om Adrian tyckte att livet är orättvist! Vi försökte oss på ett väldigt vuxet perspektiv och frågade om han inte kan glädjas för Seras skull men insåg det fjantiga i det. Klart att han är sur för att hans ohängda lillasyster får gå och se en match som han skulle göra vad som helst för att se....

Häromdagen, ja dagen då Oscargalan visades, insåg jag att jag verkligen knappt sett någon av de filmer man talade om. Drabbades av lindrig panik och bestämde mig för att åtminstone se några av filmerna. Så förra veckan såg jag Slumdog millionire och älskade den!! Det var en så stämningsfull, dramatisk, vacker och speciell film. Musiken spelade en stor roll och genast efter filmen åkte jag hem för att köpa soundtracken på iTunes store. Idag såg jag The reader och gillade den också. Den lämnade inte lika starka spår som Slumdog men budskapet i filmen var mycket intressant och väldigt oamerikanskt. Nästa film på min lista är Milk. Kanske jag ser den imorgon, har inget speciellt för mig då. Jared, min elev, avbokade sin svenskatimme, harmar mig!

Känner mig väldig onyttig och föräten. Jag har inte dansat på ett par veckor och inte gått på hot yoga heller. Panik!! Det är bara lite mer än en månad innan vi åker till Hawaii! Jag måste bli av med chokon jag satt i mig till dess. Tror jag börjar imorgon med en megapromenad. Det ska bli varmt i detta weird klimat! Minus 10 grader idag, till helgen lovat 20 plus. Suck, konstigt! Väntar på sommaren!

5 kommentarer:

Annika Johanna Westerlund sa...

Hejsan!
Jag bara måste fråga om du har skickat ut något schiffer åt oss som läser din blogg? Ditt inlägg är ganska svårt att läsa....men kanske det har att göra med hockey febern?!?
Kramar från Annika

Unknown sa...

Skönt att se att det är andra som har problem att läsa hockeyfeber inlägget*s* Jag trodde det var fel på min dator som överlag varit krånglig och långsam!!

Annika Johanna Westerlund sa...

Åh Margaretha du gör mej så glad nu....jag trodde min dator höll på att ge upp hoppet när jag inte kunde läsa inlägget.
Va skönt att se att det inte var bara jag som hade problemet!
Tack Ghita för att du ändra fonten!!!

Jenni sa...

Allååha! Vadå hockey? Vuxna män i för stora kläder och skydd. Men ändå rätt kul:) Filmerna du pratade om låter sevärda, så kanske de nångång kommer till Åbo. Haaa det bra och hälsa alla.

Bjarnes bilder sa...

Aj hockeyfeber? Men tydligen inte alla..
Jag var på "korruptionshockey" HIFK-Tappara och lyckades även hjag se åt "fel" håll då målen gjordes.. Släktfel eller ointresse.?
Skönt att barnen är på benen igen! Jag är Hobbe-reservhusse i nio dagar medan A & K är i Gambia och vrider sig i solen!