fredag 13 juni 2008

Hyresgäster

Nu ser det ut som om vi hade hyresgäster! Efter två visningar där det inte dök upp en enda intresserad, hann jag bli lite smått orolig över situationen. Tänk om vi inte hinner få någon hyresgäst innan vi åker! Visserligen sköter Vuokraturva om visningar och uthyrningen men det skulle nog vara skönt att ha allt fixat före slutet av juli. Igår var här en man och tittade för att hitta en bostad åt sin familj (fru och 3 döttrar). Förmedlaren berättade samtidigt om en brittisk kvinna som sett vår bostad på nätet och var villig att ta den åt sig och sina två döttrar utan att se den live. Hon bor tydligen i England för tillfället men fyttar hit i sommar. Idag ringde förmedlaren ännu och berättade att han kollat upp hennes bakgrund och ekonomiska möjligheter och han rekommenderade henne. Så idag ska vi bestämma oss, Juri och jag.
Igår satt vi hela familjen och funderade på hur det kommer att kännas då här bor främmande människor i vårt hem och vi kunde alla enas om att det troligen inte kommer att kännas tokigt. Men det får vi se!

Första offerten från flyttningsfirmorna har kommit. Vi väntar på de två andra så får vi se vem som packar ner vårt hem.

Just lämpligt innan flytten råkade jag tappa bort min telefon. Den måste ha glidit ur min vänska som ALLTID är öppen. Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att stänga en handväska?? Strunt i telefonen i sig men jag gråter blod över alla mina förlorade kontakter!! Jag har knappt något nummer i huvudet och ännu färre nerskrivna någonstans. Det senaste dygnet har jag ägnat ofattbart mycket tid åt att luska fram telefonnummer. Men många är sådana som jag inte kan få så lätt utan jag får bara hoppas att dessa personer ringer eller textar mig något tag. Efter detta lovar jag mig själv att alltid överföra kontakterna till datorn (att skriva för hand är jag för lat för)!

I övrigt har sommaren börjat, svalt men ändå (i Washington är det värmebölja nu, 37-38 grader...)! Juri kom hem igår och barnen har varit helt exalterade!! Nu är han tillsammans med Adrian i Intersport för att köpa nya målvaktshandskar inför Alandia cup dit de åker imorgon bitti kl 5. Sera och jag blir på tumis 6 dagar.

Ikväll blir det grillning och fotismatch för de hugade, är det kanske Rumänien-Italien eller nåt?


Inga kommentarer: