onsdag 21 oktober 2009

Födelsedag nr 2 i USA








Jaaaha, så är jag 41. Suck. Flera rynkor, färre år kvar att leva, flera funderingar på vad jag vill göra med mitt liv...


Födelsedagen gick i ett huj, kände knappt av att jag fyllde år. Men vad skulle det nu vara att fira så här på gamla dar hahah! Juri kom hem sent på natten den femtonde så han hann inte vara med och fira alls. Barnen och jag åt pesto och goda bakelser och tittade på en film. Tidigt på kvällen meddelade Adrian att han mådde litet dåligt och ville gå och lägga sig så han skulle vara i skick till lördagens Metallicakonsert i Charlottesville.


På fredagen var vi alla lediga men Adrian vaknade med feber, Sera var fortfarande ganska trött och Juri jobbade så dagen gick åt till att vara hemma och ta det lugnt.


På kvällen gick jag till Salsa Room för "birthday dancing". Vi var några stycken som provade på att äta där (rekommenderar inte) och så dansade vi halva natten. Jag åkte iväg hemåt redan efter midnatt för att få sova ordentligt innan jag skulle på jobb på lördag. Lördagsjobbet gick snabbt, en massa strul med låsta dörrar, sjuka lärare och söndriga kopieringsmaskiner gjorde att dagen gick i ett huj. Adrian kände sig yr och svag men låg i sängen ända tills det var dags att köra iväg till konserten. Plötsligt var febern borta och energinivån hög :)


Sera och jag gick till basaren och packade upp våra smycken. Eftersom det regnat oavbrutet i 3 dagar, var folk hemma och vägrade komma ut så försäljningen var därefter. Det var närmast tomt så det sporadiska vi sålde, var inget att hurra för. Vi räknade till 85 dollar efter 5 timmar och då packade vi ihop. Det var dock trösterikt att ingen annan heller sålt dessmera förutom en kvinna som prånglade ikoner....


Sera och jag kom hem vid 9-snåret, poppade en stor bunke popcorn och lade oss i sängen och tittade på en film. Snart ringde Juri och Adrian från konserten och vi fick höra "Master of puppets" och "Nothing else matters" ackompanjerade av jubel och skrik! Det gick ju inte att prata med dem men vi antog att Adrian mådde prima! 2-tiden fick vi ett textmeddelande att killarna var på hotellet uppspelta och nöjda.


På söndagen anlände Juri och Adrian fulla av historier och med ny t-skjorta (Adrian) och vi tittade på videon och bilder från konserten. Jag gick till Chevy Chase Ballroom på salsa och blev där överraskad med kaka och birthday dance!!


Måndag gick Adrian till skolan som vanligt men på tisdagen vaknade han svag och yr och hostade illa. Idag är det onsdag och han är fortfarande hemma från skolan för att inte bli värre däran. Sera är fullt återställd och har varit i skolan hela veckan. Få se om flunssan drabbar oss vuxna också. Jag har haft megahuvudvärk i 2 dagar nu och undrar om det kan vara en början. Äter vitaminer så det kommer ur öronen för att inte krokna. Juri jobbar som en galning och tär antagligen på sitt immunförsvar så vi får hålla tummarna. I natt kom han i säng efter 6 på morgonen....


Så här ser vardagen ut hos oss för tillfället. Inga fotisträningar nu när Adrian är sjuk. Tent nästa veckas torsdag. Annars är allt som förut och jag fortsätter min smyckestillverkning även om basaren gjorde att ivern dalade för några dagar. Men nu är det tillbaka och bara huvudvärken släpper ska jag sätta mig ner och skapa igen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas innerligt att flunssan som kommit inte är den samma som jag drabbades av- jag var SJUK! För övrigt låter det inte som om vardagen just nu är speciellt hejsan? Synd att det var så litet folk på basaren, jag är övertygad om att du skulle sålt mängder annars! Hoppas det kommer fler,bättre tillfällen!
Jag får inte min skype att fungera tyvärr men försöker kolla om du finns på chat, men vi har tydligen inte samma tidtabell.
Hälsningar från mörkt och höstlikt Ekenäs

Ceti sa...

Jo konstigt hur snabbt det här året igen har gått....usch...men det är väl bara att försöka njuta mera och skriva ner allt så att man vet att man gjort ngt med tiden :-) Verkar i alla fall som du firade med pomp och ståt!!