onsdag 4 november 2009

Busy days!

Täcks man ens säga det? Jag är stressad! Ja, ja, jag vet, jag har inte ett 8-4 jobb, jag är ju bara hemma! Men icke desto mindre är jag stressad till tusen, delad i flera delar och går på högvarv (glada högvarv dock).
Studier, jobb, barnens hobby, sport, smycken och allt därtill får mig att vara lite splittrad... Men som jag sagt tidigare, det är det amerikanska livet. Tänk så man faller in i det utan att reflektera!! Jag är förvånad!
Studierna går finfint, jag är fortfarande så motiverad! Älskar tisdagar och torsdagar då klockan ringer 7 och jag får studsa iväg till skooooolan! Samåker för det mesta med Kim så vi hinner catcha up på vägen. Efter föreläsningarna sätter jag mig i bibban och läser inför nästa tent. Vi har tent varannan vecka. Just nu läser vi om minnet, om språk och intelligens och jag slukar allting med ett leende. Tänk om man hade varit sån under studietiden! Men det var mer ointressant, trist och torrt då. Jag fick nyss mina STURE-utdrag från Akademin och fick kalla kårar då jag läste om kurser som lingvistik, kontrastiv finsk-svensk grammatik. Jeeeesus, hur fick jag en examen? Tänk om jag valt psykologi ändå! Men det är aldrig för sent och nu säger jag det så här offentligt på min blogg: Jag tänker bli psykolog!!
Hups, nu sa jag det! Men jag sa inte NÄR! Det kan bli om 2o år, det vet jag inget om men jag vet att det blir av!
Jobbet går också fint, har fått erbjudande att jobba 3 dagar i veckan. Det känns kiva! Det är samma skola, Communikids men deras andra byggnad i Falls Church i Virginia. Det tar mig 25 minuter att köra dig på måndagar och fredagar. Så har jag ju kvar lördagsjobbet i DC. Därtill har jag fått preliminära uppgifter om några andra dagar som jag behövs extra. Det känns jättekiva att få jobba lite mer fast det tar tid av allt annat... :)
Sporten tar också en hel del tid eftersom jag vill gå både på "total body conditioning" och på zumba, huuu vilka lyxproblem!

Barnen mår superfint och trivs så bra i skolan. Adrian, högstadie- tonårs- blasékillen, säger att han VILL till skolan, att det är så roligt där! Han delar med sig frikostigt av vad som händer under skoldagarna och njuter av sina lektioner och projekt. Sera går också glad i sinnet iväg på morgnarna och kommer glad och energisk hem (ibland) eller så ringer hon och vill "gå till Abbys hus". Suck den där svengelskan!

Solen skiner så härligt här och jag skickar en massa solenergi till alla där i Finland, hörde att det är kallt och mörkt där!
kramar till er alla!

2 kommentarer:

Unknown sa...

stressad? ja med mindre!! Men eftersom det är glad stress är det ingen fara, oj vilken fart,skulle inte hänga med ens en hel dag! Tack för solenergin, den behövs verkligen. Förresten, hörde sen i radion att det var fel på Soneras nätverk i hela nyland just när vi försökte ringa, typiskt!!

Ceti sa...

Moin,

OK det är säkert därför man inte hör av dej ;-) öh...här inte sååå stressigt, mörkret gör att man krymper ihop i sitt eget hem; stressar mindre och tycker mera synd om sej själv. Nu har vi annan stress med svininfluensan så kanske därför ännu mera i egna hem?! Men vi hade snö en dag den här veckan och det lyste upp och nu roligt med tiderna inför julen, med alla ljus och myspys stunder!! Hör av dej när du får en stund!! Massor kramar och hälsningar, Ceti