torsdag 28 januari 2010

College-tankar...

Idag var det en av mina college-dagar. Jag åkte till Rockville Campus till 9 och satt på en fin föreläsning om Abnormal Psychology, mycket givande! Efter det gick jag disciplinerat raka spåret till bibban och läste nästan 3 timmar i sträck. Tänk om man varit så fokuserad då på gamla goda akademitiden? Under de timmarna läste jag fatt allt jag har planerat för den här veckan i Human Growth and Development. Så var det dags för sista föreläsningen, Theories of Personality, ett väldigt intressant ämne. Men jag bara inte klarar av de timmarna! Professorn, Bob Kauppi (jo han har finska anor!) är så disträ och ofokuserad och oplanerad. Han är väldigt go och varm men helt ute och cyklar. Idag lärde jag mig inget! Nada! Han älskar att ha mig som provkanin i de flesta frågor eftersom han nästan kissade honung då han upptäckte att jag är från Finland. Idag diskuterade vi en stund varför jag är mörk och inte blond såsom ALLA FINSKA KVINNOR! Jag lyckades göra bort mig med att först höra att "all Finnish women are BLIND" hrmmm så det artade sig till en underlig diskussion. Jag trodde han menade blinda i en symbolisk mening och hann få upp en liten adrenalinkick ren men så var det hårfärg han ville tala om. När vi borde ha talat om NeoFreudianer.... Så jag vet inte hur jag ska göra i fortsättningen. Jag ger honom en chans i några veckor till, därefter börjar jag läsa på egen han på bibban de timmar jag egentligen borde sitta på hans föreläsning. Elakt? ja kanske men i den här åldern blir man litet kritisk måste medges...
Det mörknar ute, Adrian läser i sitt rum, Sera är ute med Abby och samlar in pengar för Haiti, Juri på väg hem från jobbet och jag borde studera litet till men är ganska trött. Jag borde också gå till gymet. Jag borde också dammsuga och tömma diskmaskinen. Jag borde också ha bäddat sängen i morse. Jag borde.... stopp! Nu går jag till mitt överfyllda pärlbord och gör nåt kreativt! Ugh! Checka min smyckesblogg också! Där finns nu en enkel poll där du kan klicka i om du älskar, gillar, avskyr det jag gjort, anonymt så var inte orolig!

3 kommentarer:

Ann sa...

Jag kan föreställa mig att man är disciplinerad och motiverad på ett helt annat sätt när man börjar studera på "äldre dar". (öh?) Dessutom blir det säkert, som du skriver, svårare att bara svälja saker som man inte tycker är bra, ifrågasätta på ett annat sätt. Tråkigt att Mr. Kauppi är så flummig, känns knappast motiverande att ödsla tid till att sitta och diskutera om att alla finska kvinnor är blondiner. DUUH.
Söta Sera som samlar in pengar till Haiti, jag kan tro att hon skramlar in mer än det lokala Röda Korset med sitt leende!
Angående ordet borde så säger jag det som en klok människa som jag talar med alltid säger: "Skippa borde och välj ordet "vill" istället". Då blir prioriteringen och inställningen rätt.
KRAM!

Unknown sa...

Måste säga att du är duktig som hittar motivation och ork att studera igen!! Men vilken professor...... suck!
Håller med Ann, det där med att man borde är så himla "slitande"- hela livet är ju fyllt av måsten och borde, ordet vill lät mycket trevligare!

ghita sa...

hahaa, ja, tack, jag ska börja använda ordet "vill", det enda problemet är att då blir det betydligt annorlunda saker gjorda än städande! Smycken,ett spel bananagrams med barnen, ett glas vin, en danslektion, en film.... Men ska göra det! ;)