lördag 30 januari 2010

Snö i DC - igen!


Vi har full vinter i DC - igen! Kring jul, då fotona togs, snöade det alldeles ofattbart mycket och vi var instängda ett par dagar. Idag började det plötsligt snöa igen och nu sitter vi här instängda på Wriley Rd. Jag fick skjuts till jobbet av Juri i morse kl 8.30 på snöfria gator. Efter en timme började snön vräka ner och jag agerade robot så jag lät så här:
"Thank you for calling CommuniKids, this is Ghita, how may I help you" (visst hör ni leeeeendet bakom orden), "Yes, the school is open today".... Och jag svarade inte 10 eller 20 gånger utan betydligt mer! DC är ur spel igen och vet ni vad som är det ALLRA VÄRSTA? Att jag efter 1 år och 5 månader här, känner en viss oro över snön, jag skäms nästan över att säga det. Jag funderar också på hur det ska gå, ska vi klara oss med bilen? Vi har tänkt ha middag här ikväll med Karen, Mats med barn, Anders och Ingrid med barn men funderar på att avboka den eftersom snön fortsätter att yra. De kanske kan komma hit, parkera uppe i backen på Wriley Rd men vad händer om det snöar så här i några timmar till? Har vi 2 familjer här över natten? Ska Adrian åka med Shelley och hennes barn till sin första Bar Mitzvah eller ska vi hålla honom hemma? Svåra beslut. TV:n varnar för snö och storm, uppmanar alla att bli hemma. Och jag medger att det känns lite småmysigt att bli instängd, tända i brasan, hälla upp ett glas vin och bara vara, mysa och njuta. Vi har ju en massa godsaker här hemma eftersom vi tänkte ha middag :) Men först ska jag studera, en timme effektiv lästid till, sen njuuuuut!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ghita,Ghita- börjar du bli en riktig amerikanska?? Om vi skulle fundera så där skulle ingenting alls fungera*s* Här vräker det ner snö, har väl kommit 10 cm igen och mer kommer det, naturen är otroligt vacker och nu är temperaturen någorlunda igen, jag njuter! Men måste ju medge att det är skönt att bara ha en liten terass att skotta och att det är en helt annat sak att sitta inomhus och se gårdskarlarna slita......