måndag 22 mars 2010

Måndag, regndag

Idag är det varmt men regnigt. Båda barnen har varit hemma från skolan - ensamma för första gången! Adrian är fortfarande megasnuvig och hostig så han har varit hemma både fredag och måndag. På söndag morgon före 6 började Sera kasta upp och så åt hon inget på hela dagen igår. I morse vaknade hon vrålhungrig och satt med mig vid morgonmålsbordet och glufsade i sig 2 stora tallrikar cornflakes :) Både Juri och jag åkte till jobb så barnen klarade sig hemma på tumis.
Efter jobbet gick jag till ett café för att slutföra läsningen till min midterm exam i "Human growth and development". Gick sen hem och gjorde tenten online och det blev ett A!!!! Nu har jag "bara" 3 andra tenter inom en vecka och 2 assignments, suck. Det känns som om det aldrig tar slut! Har tusen saker att göra och vill dessutom ha allt gjort innan mamma kommer. Det gäller att inte få samma magbobba som Sera hade....

I fredags var det International Night i Westland, Adrians högstadium men det var Westbrook, Seras lågstadium som ordnade det. I ett svagt ögonblick hade Juri och jag lovat att ställa upp och laga finsk mat att provsmakas. Vi involverade en grupp matlagningsglada finnar som gjorde karelska piroger och så gravade Juri lax. Vi skar sen upp dem i små smakbitar, pirogerna med äggsmör som sig bör, laxen med laxsås och citronskiva. Det gick åt i ett huj! Det behöver kanske inte sägas att det var tjo och tjim och höga decibel i festsalen i Westland och folk var glada, gick runt och köpte sig smakprover från alla världens hörn. På scenen dansade japanska geishor och drakar och alla var på gott humör!

Imorgon ska jag träffa min professor i "Abnormal psychology" för att diskutera vettig fortsättning på mina studier. Hoppas jag får några bra tips!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller tummarna att du inte får "bobban"!! Kan inte fatta hur du orkar hålla på så där, tentläsa och tusen andra saker, men duktigt att du klarar det!! Och vitsorden sen- vilken toppenelev- det sporrar säkert!
Nu har jag sakteligen plockat fram litet som jag skall ha med, känns ännu litet overkligt att jag faktiskt snart är på väg!!!!

margareta.hall1 sa...

Jag är verkligen imponerad hur duktig du är med dina studier och hoppas att du nångång blir psykolog som du lovade i en blogg !! Det är varmt och soligt här i Hesa och de första flyttfåglarna söker bar mark i snömassorna. Hälsningar från Sten.