måndag 28 juli 2008

En dag kvar....

Huuu.... nu är det bara en dag kvar i vår "gamla" lägenhet..... Allt är ett otroligt kaos, för mycket saker kvar, för många ostädade skåp, för mycket ogjort! Solen gassar ute men vi rusar som yrbollar omkring och försöker få allt gjort inför onsdagen då flyget går lite över 7 på morgonen. Idag har Juri hyrt Pakuovelle-bil för att föra vår säng till Barösund, lite överblivna möbler till avstjälpningen. Jag har varit hemma med Cami och städat, kastat tonvis med onödiga saker. Innan det var jag till frissan i Borgå för att ta bort mina hårförlängningar. Mitt hår är alldeles förstört, tunt som fjun, små stripor som hänger här och där. Jag har gråtit över det (fast jag vet inte vad jag egentligen gråtit över, kanske det är de stora känslorna kring flytten, kombinerat med mitt tunna hår). Men jag kommer alldeles säkert att sätta nya, jag gillade mitt långa, feminina hårsvall. Lite måste det få vila emellan.
Tillbaka till flytten: Imorgon kommer Helena, Annika och Cami för att hjälpa mig att städa. Juri åker in till stan till banken för att skriva fixa bilköpet. Ja vi fick vår bil såld! Skönt, just innan vi flyttade. Priset helt hyfsat, vi är riktigt nöjda. Vi blev också erbjudna en bil i Washington. Mika och Meppu ringde igår och frågade om vi vill köpa deras Dodge Gran Caravan, en ganska gammal (10 år) men stor bil med 3 rader bänkar. Priset skulle vara mycket modest och jag som inte är så bilgalen blev frestad. Juri däremot har pojkdrömmar om någon finare bil så han är lite tveksam. Mäkeläinens är så goa så de låter oss ha bilen genast när vi kommer så vi får prova den.

Vi åker alltså iväg onsdag morgon, Helsingfors-New York och stannar i NY över natten för att se lite av staden. Vi kom överens om att alla får se något de vill se under dagen och så åker vi "hem" till Wriley Road mot kvällen. Lite spännande är det eftersom Lufthansas personal tydligen gått i strejk och vi ska flyga med dem. Måste se hur vi kommer iväg... Vi kommer att vara tvungna att städa huset noggrant p g a Adrians allergi eftersom de haft katt i huset. Adrian hade ett allvarligt allergi-anfall tidigare i sommar så vi blev en aning skrämda. Nu har vi både medicin och en epi-pen (adrenalinpenna) för säkerhets skull. Enligt läkaren borde det inte vara något problem eftersom katten inte bott där på någon månad och vi sakta men säkert kan städa bort alla spår av den. Hoppas hon har rätt.

Jag har fjärilar i magen, massor av dem. Ibland känns det som om jag ville gråta men samtidigt känns det så spännande! Ett äventyr ligger framför oss. Många tårar har runnit under alla de fester som ordnats för oss, alla fina tal, kramar och gåvor. Få se hur det känns när vi sitter där och är så långt borta.
Skriver mer sen!!

Inga kommentarer: