tisdag 8 juli 2008

Mitt i stressen...

Imorgon kommer flyttkarlarna och börjar packa ihop! Det kommer att ta 2 dagar och fr.o.m fredag är våra möbler och saker på väg till Washington. Det kändes i början jättelyxigt att tänka sig att någon annan packar och visst, det är bättre än om vi själva vore tvungna att få varje liten pryl i någon låda. Men jag kunde inte ana hur mycket det ändå är att göra för oss. Vi vill först och främst inte ta med ALLT skrot vi har och det har ju samlats en hel del under åren. Sen måste vi ju fundera ut vad vi behöver här 2½ vecka innan vi åker. Bestick, kläder, kastruller, täcken, handdukar mm. De flesta sakerna måste vi kasta innan vi åker så det är de fulaste handdukarna, de mest udda, slitna besticken som blir kvar. En del måste vi ändå låna ihop, täcken, påslakan och sånt. Vi insåg igår att vi antagligen borde bo på hotell den sista natten innan vi åker eftersom flyget går tidigt och ingen av oss orkar stå och sortera bort det sista så att lägenheten är tom då vi far.

Varje morgon då jag vaknar och ligger så där halvt i drömmarnas värld, är det något som väcker mig. I morse var det paniken över att vi glömt att ringa elbolaget! Och Helsingfors telefon! Och att jag måste komma ihåg att tvätta de lakan vi nu sover i så de är torra och klara att skickas iväg imorgon! Och vilka skor ska bli kvar för veckorna vi ännu bor här?
Nå allt kan inte förberedas, det kommer ändå att vara en hel del vi märker först när vi ska packa ner allt. Viktigaste är att inte flygbiljetterna eller passen åker iväg i fredag ;)

Vi har en massa människor vi vill träffa innan vi åker och dagarna är ganska fullbokade med sociala evenemang! Det är kiva, lite kontrast till plikterna här hemma! Dessutom kan det nog vara skönt att komma bort från vår tomma lägenhet så ofta vi bara kan! Här kommer ju fr.o.m fredagen att finnas bara 4 madrasser och en tv!! Angst!

Nu ska jag sortera skorna innan Sera vaknar. Juri och Adrian åkte iväg till Adrians första match för idag. Den andra ska jag gå och titta på innan jag åker till Ingvar på middag!

Hejs!

1 kommentar:

Ann sa...

Vilket kaos. Flyttstress är så jobbigt och så med den förestående enorma förändringen dessutom, håhhå.
Avundas er inte.
Som sagt - allt ni kan tänkas behöva låna av oss står till ert förfogande!