torsdag 10 juli 2008

Ångestfyllt!!

Nå nu är de här, 4 personer som rotar och river i alla våra saker! En kille är i Seras rum och man hör ibland hur något pipande mjukisdjur ger ljud ifrån sig, som om det protesterade. Kl 9 i morse kom de. Trevliga typer, glada och energiska men allt känns väldigt konstigt. Jag har inte kunna analysera den känsla som överväldigade mig några timmar efter att de börjat. Jag känner mig ledsen? orolig? nervös? Jag vet inte! Men det känns inte bra. Kanske det är så definitivt nu när allt som vi äger och har finns inne i bruna kartonger där det står NIEMI, fragile, kitchen table, CD:s osv. Imorgon bär de ut alla paket i en bil så i natt sover vi bland dessa hundratals lådor. Samtidigt är det inte en fiffig förklaring att det är definitivt. Jag har ju hela tiden vetat att vi flyttar. Jag vill ju flytta! Eller vill jag? Jo, nog vill jag! Väl? Men jag sku så gärna hoppa över det här skedet! Bara åka iväg med en kass packad med kläder, flygbiljetterna och passet. Så sku vi komma till vårt hus i Bethesda där våra saker väntar på oss, färdigt uppackade.

Om en halvtimme ska de pysa iväg härifrån, de kommer kl 8 imorgon för att fortsätta. Ikväll går vi till Jancku och Viktoria på middag, skönt, vi kommer bort från den här yrseln.

Solen skiner ute men en oro gnagar på mitt innanmäte.

Inga kommentarer: