torsdag 31 juli 2008

Vi ar i New York

Nu har aventyret startat! Onsdag morgon 30/7 kl 5.15 plockade en taxi upp oss och forde oss till flygfaltet. Vi var alla helt matta efter alla grat-avsked och pa tok for lite somn. Flyget gick till Dusseldorf dar vi vantade 4h pa fortsattningsflyget till NY. Efter 22 timmar vaken tid landade vi och tog en taxi in till Manhattan. Jag kan saga att man kande sig ganska liten, vaknat i Nordsjo och slutar dagen i New York. Varmt, fuktigt, kaotiskt. Oljud och massor av manniskor. Harligt!!! Vi kom in till centrum osterifran och det var en magisk kansla da Empire state buildning plotsligt stod framfor oss. Checkade in pa hotellet vilket visade sig vara kanska sjabbigt. Dyrt var det ocksa, 300 dollar for en natt med mogliga heltackande mattor, vata dessutom. Vi duschade av oss och gick ut i kvallen for att fa en bit mat. Alla kande sig sa yra och trotta att vi tog en pizza pa narmaste italienska stalle. Barnen satt och vindade med ogonen, blinkade av trotthet men glada var de! Helt otroliga! Kl 9 pa kvallen sov barnen och jag som sma grisar ren. Juri lag och tittade pa tv (what's new?)

Eftersom vi somnat sa tidigt, vaknade bade Juri och jag kl 4 lokal tid, lag och viskade en stund och laste sen tills barnen vaknade. Vi forsokte fa tag pa en hyrbil vilket visade sig vara svart men efter nagra samtal bestalldes en bil till kl 2. Vi gick ut pa stan i vimlet nagra timmar. Upp i Empire state building och ett varv till Times Square. Barnen var trotta, speciellt Sera som helst skulle velat vila. Jag maste saga att det verkligen pirrade i min mage. Jag ar nog valdigt fascinerad av den har staden. Har bestamt att jag ska lara kanna den!! All puls, alla manniskor, alla kanda byggnader, atmosfaren, wow!

Nu ar Juri och Adrian ute pa stan for att plocka upp bilen, sa hamtar de oss och vi aker till Washington. Vi hoppas vara dar fore kvallen sa vi hinner skaffa lite lakan och annat som gor att vi kommer igang med vardagen.

Spannande, ofattbart, konstigt och harligt!

alla prickar pa bokstaverna saknas, sitter pa hotellets internet-cafe och skriver!

1 kommentar:

Ceti sa...

Lycka till med ert nya liv i USA, det blir bestämt spännande inget man kan förutse i alla fall!! NY är endera love el hate. Jag var oxå grymt fascinerad, som direkt från en biofilm, man märker att allt ju faktiskt e som på amerikanska filmerna, PÅ RIKTIGT.

Hoppas huset och Washington blir superbra!!