tisdag 20 maj 2008

Flyttningsfirma sökes

Idag ringde de från flyttningsfirma nr 1 för att erbjuda sina tjänster. Suck, hur ska vi veta när vi vill att de lastar allt vårt bohag på en färja och börjar den långa resan till USA? Det lär ta upp till 6 veckor! Vill vi välja att bo här i en tom lägenhet för att vara säkra på att sakerna är framme då vi anländer eller vill vi bo bland främmande möbler och husgeråd några veckor innan våra trygga grejer kommer? Vad allt ska vi ta med? Åtminstone vill jag att vi gör oss av med ALLT skrot som vi samlat på oss de snart 9 år vi bott här i den här lägenheten.

Huset i Bethesda är ett trevåningshus på en lugn gata. Adrian, Sera och jag har inte sett det ännu men Juri har skickat en massa bilder ur alla vinklar och vrår så jag tycker jag känner huset ren! Försökte sätta in en bild av det igår men den blev ENORM, måste lära mig hur jag förminskar foton. Gården är också ganska stor och det kommer att kännas lyxigt, vi som bott i höghus så länge! Och ute-säsongen är ju så mycket längre där så vi kommer säkert att få utnyttja gården en hel del. Där finns ju förstås en stor grill så där ska Juri stå med förklädet på och vända biffar kvällarna igenom.

Det var en lång process (för mig) att fatta beslut om att bo i ett egnahemshus i Washington. Jag tror jag sett för många filmer. Speciellt skräckfilmer. Jag ville först absolut bo i en lägenhet i ett hus som har vakter 24/7 men problemet visade sig vara att det helt enkelt inte finns lägenheter som är så stora som vi behöver! Tydligen flyttar amerikaner till egnahemshus när de får barn och familjen växer. Men alarm vill jag ha... Juri kommer ju ändå att resa en del och jag ska vara ensam med barnen i det stora huset. I USA finns ju en massa galningar och alla bär de vapen eller hur... De bryter in sig i hus och offren ligger under sängen och ringer väsande till 911. Så är det ju alltid i filmerna, så måste det ju vara. Jag tänker inte se en enda skräckis till!

Snart (eller egentligen nu) måste vi sätta vår lägenhet för uthyrning! Jag blir matt när jag tänker på allt som ska göras innan vi kan åka! Just nu orkar jag inte, hinner inte åtgärda något. Sista veckorna i skolan tar musten ur mig! Tusen portföljer att läsa, vitsord att ge, uppsatser att korrigera, utfärder, stafettkarnevaler, avskedsfester, utvärderingsmöten, vitsordskonferenser. Och så plötsligt!!!! är allt slut och lovet börjar.

Förresten, läste bloggartips och ett av de viktigaste var att man inte ska ha facebook eller msn öppen medan man bloggar. Gissa om jag har? Gmail också! Mamma chattar, en förälder frågar om sonens frånvaro i skolan.... Tanken brast men kanske jag lär mig nångång!
Nu stänger jag!

1 kommentar:

Ann sa...

Jättegrejt med en blogg!! Jag kommer att följa den slaviskt, speciellt sen när ni åkt iväg! Det känns så avlägset hela er flytt och jag fattar inte att ni faktiskt SNART åker iväg!
Det kommer att bli så konstigt.
Här kan du lägga ut galna, glada bilder av er alla i den Stora Staden, för allmän beundran!
Kram.