måndag 19 maj 2008

Jag har en blogg!

Jaha, så har jag en egen blogg, konstigt! Hade nog aldrig tänkt att jag sku börja blogga... Men nu har jag en! Varför? Kanske för att jag hoppas att den ska hjälpa mig att reda ut mina tankar, att stanna upp, fundera och hitta ord för saker som händer omkring mig.

Vi ska flytta.

30 juli 2008 går flyget till New York. Därifrån buss till vårt nya hem i Bethesda, Maryland, Washington DC, USA.

En kort tillbakablick:

I maj 2007 fick Juri veta att han fått jobbet som korrespondent i Washington DC. Vi hade naturligtvis diskuterat en eventuell flytt många gånger innan han sökte jobbet. Det var en glad nyhet och där startade planeringen av ett avbrott i vardagen. När? Hur länge? Var? Alla? Skolor? Tusen frågor. Efter processer och funderingar åkte Juri iväg för att jobba i november ifjol och vi åker som sagt i juli.

Eftersom jag nu förbereder mig och övar mig i att skriva blogg, tänkte jag skriva om vardagen här på tremanhand, Adrian, Sera och jag.

Få se hur det går ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej min vän!

Fin blogg du har skapat! Rosa så klart!
Det skall bli kiva att läsa dina tankar och tiden fram till den stora flytten!!
Det är säkert med många blandade känslor, tankar och frågor som du går omkring med.

Samtidigt som jag tycker att det är spännande och intressant med er flytt så blir jag tårögd över tanken att du/ni inte kommer att vara aktivt med i min och Kevins vardag. But that's life, ni kommer ju tillbaka!! ??

kram,
Helena