söndag 25 maj 2008

Måndagstankar

Måndag, sista skolveckan. Nästa vecka är både barnen och jag lediga! Känns så konstigt och härligt samtidigt!

I helgen hade vi avskedsfest på Tallbacka gård, Degerö. Det var en fantastiskt fin gammal villa med stora rum, fönster mot havet, mitt i naturen. En catering-firma skötte maten så ingen behövde stå i köket mer än för att värma maten. Många slöt upp, vi var väl faktiskt 18 stycken! Mat, dryck, sång och dans med glada kolleger, det var en lyckad fest! Didis vattenpipa på morgontimmarna var en hit ;) och samtidigt orsak till ordentlig huvudvärk igår. Visst kändes det vemodigt att ta en paus från det här, fast spännande!

I övrigt är den här veckan lite splittrad! Idag "vanlig" dag, vilket betyder film för de flesta klasserna. Åttorna ser Sandor slash Ida och sjuorna Simpson's movie. Kl 14 vitsordskonferens. Imorgon utvärderingsmöte där vi går igenom plus och minus för årets evenemang i skolan. Onsdag planeringsmöte, vilket jag hoppas jag inte behöver delta i. Torsdag äventyrsdag till Mjölbolsta med åttorna och fredag Helsingfors-orientering. Lördag betygsutdelning och så *POFF* är det slut. Minns från tidigare år att de första dagarna av sommarlovet är lite tomma, konstiga. Det tar en tid att komma in i semestermooden.

I onsdag kommer en man från Vuokraturva och värderar vår lägenhet för ythyrning. De sista veckorna har jag rusat på så mycket att jag inte hunnit städa ordentligt, bara plocka undan det värsta... Det betyder att jag nu i dagarna två måste städa, svabba, putsa, plocka! Visst, vi ska inte sälja, så perfekt behöver det inte vara. Men kanske hyran stiger med någon euro om det ser fräscht ut. Färska blommor på bordet och sånt.

Den tredje flyttfirman tog nu kontakt också. Torsdag 5/6 kommer alltså alla tre: Beweship, Victor Ek och Niemi. Passade in dem alla samma dag så mellan 12 och 16 springer det gubbar hos oss och ögon-packar våra grejer. Sen ger de en offert och så måste vi välja. En hel del ska väl (hoppas jag) kastas bort och inte packas ner men det har jag inte orkat fundera ut ännu.

Fick sms av Juri nyss. Har Andreas på besök i Washington och förstod att de har det kiva, ser på matcher, går ut och festar och solar i 30 graders värme. Önskar värmen kunde komma hit också, snabbt. Idag mulet och litet kyligt.

Snart är det sommarlov!

Inga kommentarer: