torsdag 11 december 2008

Värmen återkom - för hur länge?

Det har varit så skönt och varmt i Washington de senaste dagarna! Igår var här 18 grader! Idag har det regnat hela dagen men för att upprepa mig själv i det oändliga, stör det inte alls! Vi vet ju att solen tittar fram vilkendera dagen ;) Därför känns det jätteledsamt att få de deppiga rapporterna från Finland där vänner och släktingar är trötta, håglösa och bleka. Så är det, jag vet ju!! Tänk att vi finnar frivilligt går med på att leva i ett land där halva året är trist! Efter att ha varit här i litet mer än 4 månader, inser jag att det finns andra alternativ, att det inte MÅSTE vara så!
Å andra sidan är det totalt, förskräckligt, otroligt ofattbart att julen snart är här! Visst, i stadsbilden florerar tusentals julgranar och -ljus men den där stämningen infinner sig inte! Idag var jag i Linens and things och köpte ett set med vackra "julpaket" som innehåller lampor, röda paket som lyser när man sätter i stöpseln! De piggar upp hemmet men en gran måste vi ju ha! I lördag ska vi göra ett nytt försök med granen ;) Annars är dagarna mest fokuserade på att skaffa julklappar. Juri har golfat och jag gått på hot yoga och dans. Barnen går i skola, läser läxor och träffar vänner. I söndags var vi på Battle of The Bands på 9.30 club, ett lokalt Tavastia. Det var en tävling för band i olika åldersklasser. Vi var där för att heja på Jonahs band "The black sparks"http://www.youtube.com/results?search_query=the+black+sparks&search_type=&aq=f och de vann!!! Det lönar sig att gå in och titta på länken, bandet var fyllt av energi och sångaren går faktiskt bara i trean ;) Det var en kiva dag!
Imorgon åker Juri och jag iväg för att stor-mega-julshoppa. Det blir antingen Leesburg eller Potomac Mills, beror på ork och tid.
Nu är det bara en vecka tills pappa och jag träffas i NY!! Och bara en vecka och en dag innan Ann och Kalle dyker upp där! Ofattbart! Det ska bli så spännande!!!!!!

1 kommentar:

Ann sa...

18 grader låter fantastiskt!

Ser så fram emot att komma, nu är det inte länge kvar! :)
Ha ett bra veckoslut - nästa är det The Big Apple!! JIIIHAAA!