torsdag 30 juli 2009

Sofia är här!!

Igår åkte vi iväg till Montgomery mall med Sofia för att shoppa! Hon hade lite abstinens eftersom hon inte hunnit gå i några butiker ännu sen hon kom. I mallen fick vi 4 timmar att bara rusa iväg! Sofia fick bestämma takten och butikerna så vi tillbringade tid i Abercrombie & Fitch och Forever 21. Eftersom jag inte hade en tanke på att shoppa (slutresultatet kan du räkna ut själv...) så passade jag på att kolla in mall-dofterna. I somras fick jag höra att alla mallar har en egen doft som är patenterad och alltså inte får säljas eller användas någon annanstans. Montgomery mall har sålunda en egen och den kände jag så fort jag steg in. De facto har jag märkt det tidigare, inte minst när vi var där i våras och Adrian hade ont i magen och meddelade att han nästan måste spy av den starka parfymdoften. För det är parfym, tung och stark. Sedan har alla butiker egna dofter och vi fick känna på Abercrombies starka parfym. Där dundrade musiken så högt att man inte kunde tänka! Kanske det är meningen att sinnena ska avtrubbas så man shoppar mer än man har tänkt.... I alla fall fick Sofia fulla kassar och efter mer shop och Thai mat åkte vi hem i fuktiga, småregniga kvällen.
Här hemma på Wriley Road lagade vi mat och satt ute i trädgården till halv 1 och lyssnade på cikadorna och pratade om livet. Herregud vad skönt det är!!!
Idag vaknade vi 9-tiden, åt ett av våra låååånga morgonmål ute i trädgården, åkte till matbutiken för att inhandla mat till kvällen och invänta Sofia! Så åkte vi iväg till Bethesda pool, simmade, jag 1 km, och plaskade och solade medan vi studerade pärlbok för kommande smyckesprojekt! Just nu är Helena alias Juan ute i trädgården och fixar det fint för Sofia. Det ska bli levande ljus i mängder, barbeque och ännu mera njutning. Sofia är på väg!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fortfarande varmt och skönt? Ja du, jag kan tänka mig att det igen blev litet påfyllning i garderoben? I dag regnar det här, tur att det var så härligt väder medan Adrian och Kasper och Jenni var här så kändes det som riktig sommar!

Jenni sa...

Nåja, allting låter ju underbart och strålande fint (säger Jenni medan avundsjukan blomstrar:). Voi huhu hur ni har det skönt (säger Jenni med ett vinglas i handen). Vi ska grilla ute i regnet och njuta av höstvädret. Trots detta: ha det skönt!