onsdag 30 december 2009

Seras hiphop-uppvisning!


Seras lilla hiphop grupp!


Den energiska Setarra, läraren!



Spiderwalk



I slutet av höstterminen, den 12 december, hade Sera uppvisning med sin hiphop grupp. De visade upp 4 olika sånger som de övat koreografi till. Sera går på Imagination Stage på hiphop. Som kuriosa kan nämnas att Obamas döttrar Sasha och Malia går i samma dansskola (kanske jag berättat tidigare) och Sera har sett dem ett par gånger. Men tillbaka till uppvisningen. De söta barnen presenterades av sin även så söta Setarra lärare som dessutom berättade hur de jobbat med de olika koreografierna. Så dansade eleverna till olika sugande hiphop bitar. Efter uppvisningen fick alla elever ett betyg med verbalt utlåtande om deras styrkor och svagheter, sådand de kunde förbättra. Sera fick veta att hon lär sig snabbt och är duktig på koreografier men att hon kunde träna sina magmuskler lite bättre så att hennes "core" skulle bli starkare, viktigt i dans. Det var en fin show och vi var så stolta föräldrar!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det kunde man ju tänka sig att Sera skulle ha lätt att lära sig danssteg! Hoppas jag någon gång får möjlighet att se henne Hiphoppa!!

Unknown sa...

Oj jag önskar jag sku ha sett uppvisningen!! Men jag vet att Sera är duktig!

Annika Johanna Westerlund sa...

oj vilka härliga hobbyn de finns i usa...man blir riktigt avundsjuk ;)
Hoppas Sera lär sina klasskompisar hip hoppa när ni anländer hem igen! Du råkar inte ha en video på uppvisningen???? H. en som gärna vill se er söta dotter in action!