måndag 26 januari 2009

I´ll sue you, good for me!

De knäppa jenkkinas ännu knäppare idéer kan faktiskt vara rena guldgruvan för oss mindre knäppa människor. Det senaste var nåt som verkligen gagnade gemene man. En grupp kvinnor fick för sig att stämma alla större varuhus såsom Macy's, Saks Fifth Avenue, Bloomingdale's, Nieman Marcus m.fl. för att de inte skötte sina reor ordentligt, d v s att de reade bort kläder, skor, husgeråd m m men aldrig kosmetika. Dessa kvinnor vann och förra veckans måndag började dessa fina, fancyga varuhus dela ut GRATIS kosmetika för hundratusentals dollar till folk som kom in och påstod att de hörde till gruppen som stämde dem. Det betyder att alla med lite vett i skallen påstod att de minsann hörde till gräddan som insett det galna i att inte ha rea på smink, parfymer och krämer. Under 7 dagar delade de alltså ut diverse Clinique, Lancome, Guerlain, Clarins, Estée Lauder..... you name it! Det var bara att kliva in, ställa sig i kö, skriva sin autograf och så vips gå ut med någon dyrgrip i handen. Lantisen jag fick höra om det först sista dagen så jag rusade till Bloomingdales bara för att höra att dagens sats var utdelat och skenade sen frustrerad över gatan till Saks Fifth Avenue och gick ut med två (!! jo jag fuskade, köade en gång till hehe) burkar Cliniques ansiktskräm i handen. Lite lycklig! Sparade en och annan slant!
Såna är de, de här galna sue-amerikanerna! Något att ta efter för Finland som har sina 10%-reor?

6 kommentarer:

Anonym sa...

**********************
Win Cash on my blog. Click here.

$10,000+ Cash Prizes
**********************

-No Money Required
-No Email Required
-UNLIMITED ENTRIES
http://cashprizesonline.blogspot.com

Ann sa...

Nej men herreguuud!!!?
Grattis till grade Clinique! :)

Jenni sa...

Jag kan inte uttrycka mina känslor just nu men du kan föreställa dig vilka ord jag skulle kunna använda för att beskriva känslorna inför detta.... Kan bara skriva att voi huhu och att du skulle ju ha kunnat låtsas vara jenni from finland och ta ca 5 liter skrynkelsuperkräm!

Unknown sa...

Det sägs att vi är underliga här uppe i den mörka nord, men håhå, det där var nog bland det knäppaste jag hört!! Hade jag hört om något sånt hade jag stått i kö i vartenda varuhus, kosmetika- livets nödtorft!! GRATIS.......
Sånt händer nog bara i Amerikat!!

Annika Johanna Westerlund sa...

Ja vad ska man nu säga till detta då? Hur är allt underligt möjligt i USA? De tycks bli bara galnare o galnare. Var all logik finns undrar man ju! Grattis till dina härligt dyra salvor. Jag sku också ha stått i alla tänkbara köer fast hela dagen för att få allt möjligt gratis om jag sku ha varit du. Kramar från snöiga norden.

Annika Johanna Westerlund sa...

Har en liten haaste på min blogg för dej!