torsdag 15 januari 2009

Mellanrapport




Ett stort tack till mina trogna läsare som loggar in så ofta fast det är glest mellan mina blogginlägg för tillfället. En svacka antar jag, hoppas jag karpar upp mig snart!
Tänkte idag skriva om en trevlig tillställning som inföll senaste lördag. Juri var i Michigan på arbetsresa och allt har känts en aning motigt och trist den senaste tiden. Vi var hemma med barnen för det mesta, gick på bio på fredag och såg Bedtime stories - en film jag rekommenderar av hela mitt hjärta. Skrattade så tårarna rann, det var en äkta feelgood-film!! När jag kom hem kände jag att jag verkligen behöver dansa så jag skickade ut inbjudningar till salsamänniskor och bjöd dem till oss till lördag på mat och dans. Alla tackade jag så det blev sist och slutligen 12 vuxna och 3 barn! Alla som kom var sådana jag lärt känna via SAOCO. Det var egentligen svårt att bestämma vilka jag skulle bjuda, där finns så många trevliga. Jag tänkte att säkert många skulle tacka nej eftersom det var så kort varsel men ingen gjorde det ;) Vi var 6 kvinnor och 6 män så det sku vara lätt att dansa rueda! Karen, Meppu och jag lagade mat, en mexikansk kyckling"stuvning" med en massa godsaker i och som klarade sig själv i ugnen. När folk kom in bjöd vi på en coctail som Karen gjort baserad på vodka och pomergrane juice. Allt gick litet långsamt eftersom det var en hel del mat som skulle göras och ingen var riktigt sådär väldigt organiserad men till slut blev det gryta och sallad med en fruktkaka till efterrätt, riktigt smarrigt. Vi beställde pizza åt barnen från Domino's pizza så alla var nöjda! Efter maten stuvade vi undan bordet i matsalen, lyfte upp takkronan så högt vi kunde och vred upp volymen på stereon. Från den stunden dansade vi nästan hela natten, ibland rueda och ibland bara parvis. Det var en härligt stämning!! Jag tror det var kiva för Adrian och Sera att se oss dansa så de nu vet var jag tillbringar så många kvällar och vad vi gör där! Barnen satt och ritade, speladeMeppu hade hämtat ett nytt spel åt dem) , sprang emellanåt mellan fötterna på oss i ruedan och trivdes de också. Sera dansade bachata t o m! 1-tiden somnade de och vi dansade vidare ännu en stund innan vi tog fram konversationskort och satte oss i en ring och diskuterade ämnen av olika slag. Även om vi känt varandra relativt kort tid, blev det otroligt djupa diskussioner om livet, om filosofi, om känslor.... 3-4 tiden började folk bryta upp och köra iväg efter en jättefin kväll! Jag var så slut så jag lämnade allting ostädat och dök i säng för att få sova några timmar innan det var dags att röja upp! Nästa dag sågs vi på ruedatimmarna på chevy chase och alla verkade meganöjda över kvällen och undrade när vi ska ta om det!

3 kommentarer:

Annika Johanna Westerlund sa...

Ta det lugnt...vi är nog alla trogna fans av din blogg så int försvinner vi så snabbt inte.
Din barefooted rueda night ser ut att ha varit lyckad. Grattis! Det är roligt att se att ni trivs. Otroligt att ingen tackade nej...i Finland hade du säkert fått bara hälften jo svar. Det ser så roligt ut när ni dansar. Jag sku så gärna också lära mej några moves. Alltid tyckt om latinsk musik o tyckt att latinsk dans hör till de snyggaste danserna. Sköt om er nu o ha det så bra. Hälsa lill bruden!

Peter sa...

Allright, det kallar jag fest! Mat och dans hela natten, grannarna sneglar säkert avundsjukt bakom gardinerna. Låter jätteroligt, du håller stilen.

Alla hälsar, Peter o co: kappe:D.D:D:D::D:D:D:D:D:: hahah

Mari sa...

Hej
Roligt att igen vara och läsa om ert "utlandsliv"

Marina