söndag 25 januari 2009

Seras överraskning

Lördag morgon steg jag upp och gick ner i vardagsrummet. Barnen satt och ritade med tv:n på, rummet var råddigt som bara vad. Jag skrattade och sa att det såg ut som om två hundvalpar sprungit runt och rört till allting. Seras fingrar var alldeles fulla med tusch och färg. Orsaken till det skulle jag få veta efter morgonmålet. Vi matbordet på min plats låg ett kuvert med "to mom" på. Jag fick inte öppna det innan jag ätit. Jag åt snabbt och rev sen upp kuvertet. Inne fanns en karta, den du kan se här ovan. Jag skulle ställa mig i trappan upp till övre våningen och sen följa den prickade linjen för att komma fram till ett gömställe där det fanns vidare instruktioner. Jag vimsade runt i huset och hittade till slut fram till kärlskåpet i matsalen, öppnade dörren och hittade ännu ett kuvert. I det låt ett kort och ett litet paket. På kortet stod " Du hitta din present. På battne finns det en present för dig! I l.o.v.e. you!" Mitt hjärta smalt! Inne i paketet fanns de allra vackraste örhängen som Sera gjort åt mig. Du kan se dem på bilderna här intill! Oj vad jag blev glad!! Voi gulle lilla Sera! Jag gick omkring stolt som en tupp med örhängena hela dagen och följande dag hade jag dem på dans i Chevy Chase! Ingen hade så fina örhängen som jag!!

4 kommentarer:

Ann sa...

Näe, det kan inte vara sant? Sitter här med tårar i ögonen. Så härligt, en sån överraskning och kärleksförklaring!
Förstår verkligen att du blev stolt som en tupp över örhängena och skattjakten att hitta dem var ju helt suverän!
Synd att man inte kan klicka upp bilden av örhängena i större format, skulle gärna se noggrannare hur de ser ut!
Sötaste Hapschu!! <3

Unknown sa...

voi gulle Sera!! Kan förstå att du smalt för det gjorde jag här när jag läste om överraskningen och skattjakten, såna här minnen kan man leva på länge!! Krama Sera mycket från momi och kram åt Adrian också!

Jenni sa...

Ljuuvligt! Hur sku det va om Sera skulle satsa på smyckesformgivning och glädja alla sina släktingar (=jag med) med kreationer. Sera du är begåvad!
Hälsa alla med megakramar från bondriket!

Annika Johanna Westerlund sa...

Ååååh herregud...jag gråter just nu! Vad härlig dotter du har! Du har all orsak att vara stolt över henne! Många varma kramar till lillgumman din!