fredag 29 maj 2009

Hälsningar från sängbottnen....

Här ligger jag nu dag 2 i sängen och känner mig uttråkad och ryggskadad. Igår var jag helt borta, nyste och pyste och hade stegring mest hela dagen. Jag sov emellanåt och såg sen på filmer på Netflix på löpande band. Först såg jag "Man on wire", den som baserar sig på verklighet om en man som ville gå på lina mellan WTC-tornen (och som gjorde det...). Det hisnade i magen när jag såg honom traska uppe i luften UTAN några som helst säkerhetsvajrar! Så såg jag "2 dagar i Paris", en härlig film om förhållanden och kulturkrockar och till sist Bergmans "Scener ur ett äktenskap"! Den är fantastiskt tät men också ångetstfylld. Så det var minsann en filmdag för mig!
Vaknade mitt i natten av att jag hade feber, suck. Gick ner 4-tiden för att dricka och såg att Juri stackarn fortfarande jobbade med sin TV-juttu. Han sov säkert bara 2 timmar i natt innan han steg upp och väckte barnen.
Barnen mår bra nu, ingen andnöd, ingenting. De har fullt med roliga saker i skolan, utställningar, pizza partyn, teater, specialprogram. Det är ju bara 2 veckor kvar mera!
Ikväll ska vi, och andra 5th grader parents and siblings gå och se en vuxenversion av pjäsen "Pirates of Penzance" som Adrian spelade i. Den är på Wolftrap http://www.wolftrap.org/
Hoppas bara att jag är frisk nog att delta :( Vi ska göra picnic-korg och sitta ute och njuta.
Jag har beställt tid till vår läkare till 11.30 idag för att utesluta svininfluensa, man kan inte vara för försiktig!
Hoppas allt går bra!

2 kommentarer:

Unknown sa...

svininfluensa?! Adrians och Seras kusiner Petra och Robert har kommenterat att ni bor i landet där folk har svininfluensa....Men det är klart att det alltid är bättre att kontrollera en gång för mycket än för litet! Krya på dig, undrar hur klokt det är att gå på picnic efter en sån där feber??

Annika Johanna Westerlund sa...

Hyj vilka tankar du har...svininfluenssan!!!! ;O
Fast visst bättre vara säker än leva i oro!
Vi hade ju också valpar på kommande till vår familj förra helgen men blev grundlurade. Tur i oturen så hann vi inte betala något i förväg så vi förlora inget annat än "nerverna".Ungarna är arga o ledsna men vi ger inte upp hoppet på att få ha en valp någon dag än. Har Adrian blivit allergitestad mot djur annars?
O till sist...hur sku det vara om frun skulle ta sej en vecka i sängen o bli frisk före hon tar sej ut i pic-nicar? Kommer du ihåg hur din start i usa gick? Det var en hel del flunssor som inte gav med sej då heller...eller hur?
Nu många kramar till er alla från Nordsjö gänget!