onsdag 27 maj 2009

Snörvel - host - muskelvärk - allergi?

Jaha, nu får vi verkligen fundera om eller fundera lite till. Inte för att vi tänkt skaffa hund men ändå.... Idag har Adrian haft tungt att andas igen. Det är skrämmande! Vi minns så klart de dramatiska stunderna i somras när han höll på att storkna och adrenalinpennan i kökslådan är en klar påminnelse om allvaret bakom allergin. Adrian berättade att han haft tungt att andas hela dagen, också i skolan men att det blev ännu tyngre när han kom hem. Visst har han varit flunssig den senaste veckan men nu har han torr hosta, tungt att andas och glansiga ögon. Klart att det kan vara nåt i luften, det är otroligt fuktigt och känns som om man var i regnskogen, massor av ljud och grönska! Men ändå är det troligast att det är hundarna han reagerar på :(

Jag vaknade med megaflunssa i morse och fick en förklaring till varför jag var så otroligt argsint igår! Hade lovat åka med till Leesburg på shopping och sånt kan man ju absolut inte missa! Åkte iväg med Meppu och Leea och stannade där hela dagen. Juri kom till Meppu och hämtade mig vid 6 och då var jag helt utmattad. Nu ligger jag med två papperstussar i varsin näsborre och pyser, nyser, fryser. Får se hur det utvecklas. Ska se en film och sen sova som en gris hoppas jag. Imorgon lunch med en Nina för att diskutera tips om hur jag kan få ett eventuellt arbetstillstånd.
Aaaaatjoooo!

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter inte alls bra med Adrians andnöd!? Det är ju mycket möjligt att det är hundarna och då är det ju tur att det kom fram innan ni fallit i fällan! Och hur är det med mor själv? Inte roligt att nysa och pysa när det är varmt och skönt ute! Har du varit ute för tunt klädd säger mamma(typiskt mammigt?)