söndag 10 maj 2009

Morsdag på Wriley Rd




Idag firade vi morsdag här i DC, precis som hemma i Finland. Jag fick sova länge eftersom jag var ute och dansade igår och somnade först närmare 4. Vaknade av mig själv före 10 av viskande röster och tassande fötter. När jag gick ner för att se vad som pågick, hade Sera, Adrian och Juri dukat det finaste morgonmål ute i trädgården! Solen sken och det var så ofattbart vackert! På bordet stod en vas med rosor, en skål med jordgubbar, färsk ananas, nybryggt kaffe, croisanter, två glas med Havana Club rom. Vilken lyx! Vi satt länge ute i solen och njöt, åt och pratade! Sera hade gjort ett underbart kort åt mig där det stod så här:

" Happy Mother's Day Mom! Thank you for helping me to grow into an awesome kid!
Sera, sweet, nice, caring, smart
daughter of Ghita and Juri
Dad, mom, and my house
who feels happy, loved, sad
who needs mom, dad and love
who fears darkness, spiders and snakes
who gives love, hugs and laughter
who would loke to see my aunts new dog
mom's friends baby and my family playing together
resident of 5316 Wriley Rd, Bethesda, MD
von Bonsdorff"

Vilket underbart, fantastiskt kort! Det ska ramas in och sättas upp på väggen!!
Efter morgonmålet gick vi ut i den varma solen och promenerade längs Crescent Trail, barnen cyklade, mot Bethesda. På vägen såg vi en orm som låg lat och fet utsträckt i solen och såg äcklig ut. Sera som "fears ....and snakes..." fick genast se en sån :) Vi stannade på Georgetown Bagelery och drack cokis och så promenerade vi tillbaka, åt lunch och så åkte Juri, barnen och Jonah för att spela tennis och korgboll. Jag gick på mina söndags-danstimmar och dansade full av energi i flera timmar. Jag hann hem lämpligt för att hinna tillbringa ännu kvalitetstid med barnen innan det var dags att gå och lägga sig efter en jättefin morsdag! Saknade min egen mamma men som tur hann jag prata med henne då hon var på middag hos Ann och Kalle!


1 kommentar:

Ann sa...

Vilket härligt morsdagsfrukostbord!
Och så fin dikt Sera skrivit! :)

Hälsa och krama henne och säg att nu är det inte alls länge kvar tills hon får träffa Hobbelsson! :)

P.S. Sera passar jättebra med luggen så som på bilden - ser fint ut!