onsdag 23 juni 2010

Ocean Side

Ocean Side, frascht motell, skon natt! Vaknade av att killarna igen tittade pa match kl 7 pa morgonen, viskande och hansynsfulla. Vid det continentala morgonmalet traffade vi urtypiska finnar som jag SAG att var finnar innan de oppnade munnen :) Kanske de sag detsamma med oss... Idag bestamde vi oss for att ha en beachdag och bara ta det lugnt! Vi promenerade till den vackran hamnen  och hittade beachen. Sa promenerade vi tillbaka till motellt och tog bilen till butiken for lunch. Sera och jag stannade pa stranden och killarna hamtade mat och forsvann sen till en Sports Bar for att se fotismatch. Sera simmade tappert i det kyliga vattnet i ett par timmar, hittade en latino vaninna, Ally, och hade kiva! Vagorna var stora och jag kunde nog inte koppla av pa stranden utan tittade konstant efter det lilla blonda guppande huvudet i vagskummet. Snart kom Juri och Adrian till stranden och alla 3 simmade i nastan en timme till! Adrian kallade mig badkruka - hmmm det har han ratt i, inget hade fatt mig i det kyliga vattnet! Jag simmar nog hadanefter enbart i Florida badkarsvatten!

Efter stranden gick vi till motellet och vilade en stund. Sera hade litet solsting sa hon stannade i sangen och sag pa tv medan Juri och Adrian spelade korgboll och jag tog en power-walk till hamnen. Sen tvattade vi klader i motellets laundry, duschade och barnen gick i motellets pool och jacuzzi.

Sent omsider, hungriga som vargar, gick vi till en italiensk restaurang i hamnen och at och drack gott, talade med kyparen som var fran Nicaragua och hade bott i Bethesda, narmare Silver Spring!

Vandrade sen hem trotta och matta i den kyliga Californianatten. Imorgon tidig vackning for LA och Universal Studios!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Undrar om ni får se någon filminspelning också? Här firar vi midsommar i morgon, det är väl något som bara firas i norden?
Nu har det varit varmt - riktigt varmt i hela tre dagar, otroligt!

Unknown sa...

Hmmm, att vakna klockan 7 på morgonen av att någon sitter och tittar på tv. Har du på riktigt kunnat ta det med ro ;)
kram från en annan badkruka