söndag 9 november 2008

Ett fartfyll veckoslut i november

Söndag kväll. Sitter i soffan, äter Fazers Blå och tänker tillbaka på en helg som varit väldigt fartfylld.
Fredag var det bastukväll på ambassaden. Innan det träffades Karen och jag i Georgetown för att gå till en nail studio. Vi satt i masserande stolar bredvid varandra och skvallrade på svenska högt och ljudligt för ingen förstod oss ändå. Samtidigt satt en kvinna vid fötterna och skrapade, masserade, smorde och lackade medan en annan filade naglar, masserade och lackade. Vad lyxigt det kändes och vad FINT det blev! Jag har alldeles perfekt formade, grannröda tå- och fingernaglar. Färgen har hållit hela helgen utan att flaga det minsta trots att jag duschat, diskat, krattat. Dit måste jag gå igen! Efter manikyr och pedikyr körde Karen Juri och mig till ambassaden där vi åt, bastade och pratade med andra journaliser och respektive. Mot slutet av kvällen drogs Vodkan fram och shotar skulle drickas ur drinkglas.... Den som inte svepte sin, var en looooooser. Det behöver väl inte sägas att vi var ganska många som var tämligen lulliga. Vid midnatt hoppade vi i några taxin och åkte till Madam's Organ, en krog i tre våningar i Adams Morgan. Vi ockuperade en soffgrupp och gick ibland för att dansa till ett live jazz-band i nedersta våningen. Det var ganska livligt ska jag säga! Först när krogen stängde gav vi upp, hoppade i en taxi och åkte hem. Jag vaknade med århundradets huvudvärk på lördagen. Den höll i sig nästan hela dagen!
Adrian, Monica och Juri åkte till Adrians sista match för säsongen, Sera och jag blev hemma och jag sov till 12 utan att må bättre. Drog på mig joggingbyxor och gick ut i trädgården för att kratta bort min morkkis och alla löv som singlat ner. Att kratta ihop gick ändå an men att böja mig ner och lyfta upp lövhögar för att placera dem i en säck gick bara inte! Efter ett par timmar kom Juri hem med kinamat och kraft att samla ihop lövhögarna. Då satt jag ute i solen i bara t-shirt och läste spanska i trädgården! Vilken dag!
På kvällen åkte vi till Kennedy Center i Virgina för att se "Shear Madness", en helt fantastisk pjäs, en komedi om ett mord i en hårsalong. Den var jättebra och alla, både vuxna och barn älskade den! http://www.kennedycenter.org/calendar/? fuseaction=showEvent&event=TGMAD

Söndag åkte vi på utfärd till Arlington Cemetery för att se på den enorma gravgården och främst J.F Kennedys grav. Vi kom precis till den mastodontiska, disciplinära vaktbytesceremonin och fick i varmt solsken se många lackskorklädda hälar slå ihop och många honnörer visas. Det var intressant, allvarligt men samtidigt litet smått skrattretande med alla stelbenta, spatserande vakter. Efter gravgårdsbesöket tog vi bilen till Georgetown, till Paper Moon, en italiensk restaurang där vi åt en delikat lunch-middag innan Karen kom och plockade upp mig och vi åkte till Chevy Chase Ballroom för danstimmar. Idag var det fundraising för Miamikongressen. SAOCO, gruppen som ska uppträda, samlade in pengar för resan och så fick vi som avslutning se de danser de ska uppträda med nästa veckoslut. Vi dansade till kl 10, i 5 timmar så fötterna var verkligt sjuka!
Nu en bit choko till och så i säng!

Inga kommentarer: