tisdag 4 november 2008

Lördag-tisdag i början av november

Lördag, matchdag. Vi steg upp till en underbart het dag, över 20 grader redan tidigt på förmiddagen. Vi åkte alla till Adrians match i DC och Panthers vann 6-3, Adrian gjorde hattrick!! Vi njöt i solen, hejade på killarna och pratade med andra föräldrar som stod vid planen. Hemma hade vi krattalko och fick både fram- och bakgården att se riktigt fina ut!
Mot kvällen åkte Juri och jag iväg till stan för att träffa Annina, Colin, Mats och Karen. Vi satt på Café Citron och åt och drack mojiton tills musiken blev så dundrande att killarna inte stod ut. De gick över gatan till en irländsk pub, satt där och drack öl och skrävlade. Karen och jag stannade på Citron och dansade en timme innan vi joinade killarna. Vi tog taxi hem i fiffig tid, Juri skulle stiga upp kl 6 och göra juttu och ja... han var lullig och hade raspig röst när han talade in sin juttu ;)

Söndag promenerade vi omkring i våra kvarten och visade Monica skolan och omgivningen. På kvällen åkte jag iväg på mina danstimmar och njöt som bara vad av att få dansa, träffa trevliga människor. Vi blev tillfrågade om vi (Meppu, Karen och jag) vill komma med till Miami när Saoco deltar i ruedatävlingar 14-16 november under en salsakonferens. Hmmm..... låter super!

Måndag åkte Monica, barnen och jag till Air- and space museum och såg månraketer, flygplan, film och annat spännande. Så tog vi taxi till Kramer Book and Afterwords på lunch/middag och gick i bokhandeln och shoppade böcker. Det var en skön dag! Juri jobbade och har 2 hysteriska dagar framför sig. Vi håller tummar för Obama!!!

4 kommentarer:

Ann sa...

Det hjälpte med tummarna!
Go Obama!

Grejt.

Ann sa...

Förresten - den där talande dvärgen på bilden... HUGA! Väcker den obehagliga minnen?

Jag får i alla fall en akut flashback från en mörk, småregnig lördagkväll på trappan till Måsgränd 6 A och ett förtvivlat skräcktjut av storasyster. Hehehe. *skrattar sataniskt*

Annika Johanna Westerlund sa...

Vi hurrade också för Obama. Pavel är nöjd som tusan just nu. Nu kan väl Juri börja ta ner på farten igen. Tusan att jag missat hans krabbis nyhetsuppläsning. Alltid missar jag det roliga!
Det där som hänt på Måsgrän 6 började intressera mej nåt otroligt. Har ni haft fula dvärgar i buskarna? Låter intressant. Berätta gärna mer Ann...! ;)

Ann sa...

Annika - låt oss säga som så att det var frågan om en practical joke som vår uppfinningsrike far fick för sig att utöva efter en våt kväll hos grannarna.
Recept: En smålullig far, ett sisådär 5-årigt flickebarn (läs: jag), en skräckinjagande mask i form av ett skruttigt, hotfullt gubbansikte, ett par för stora svarta gummistövlar, en mörk, regnig natt, en mörkrädd storasyster ensam hemma(läs: Ghita), en ringsignal på dörren, ett barnskratt djupt inifrån den lilla åldringskroppen.
Skaka grundligt och voilá = ett stycke traumatisk upplevelse och (kanske?) en livslång antipati för småväxta vuxna personer? :)