måndag 20 oktober 2008

Back to normal, eller...?

Tillbaka i Washington. Kallt, konstigt! Vardagen borde börja men det är svårt att komma i gång. Juri borta igen. Värmen fungerade inte de två första dagarna vi kom hem. Eller visst fungerade den men vi hittade inte termostaten. Här var iskallt!!! Efter att ha letat hittade jag en termostat som såg ut som en fuktmätare men den satte igång med ett brummande och vips hade vi varmt i solrummet och i källaren, övriga rum var fortfarande iskalla. Idag, måndag, ringde Juri till husägaren Mike McMahon som skickade ner mig i basement för att knäppa en plastknapp i ett annat läge och vips brummade det igen och nu har vi ganska varmt och skönt. Men man märker att det här är ett gammalt hus, det drar i alla knutar, vissa springor är så stora att man kan se ut genom dem. Adrians rum hör till de kallaste, håret fryser om man lägger sig med vått hår. Han har sovit två nätter med tre täcken och ändå varit frusen på morgonen. Vi ska se hur den här natten går!
I morse var det ett tunt tunt lager is på bilfönstren men när solen steg, blev det snabbt 20 grader igen.. Konstigt väder. På morgonen har man gärna jacka på sig men mitt på dagen kan man gå i t-skjorta och shorts igen. Barnen i skolan har klart två olika sätt att tänka. De flesta har sina jackor och stövlar men en stor del (speciellt killar) kommer tappert vandrande i shorts på morgonen.
Jag förde barnen till skolan och tillbringade sen dagen vi datorn, chattade, skypade och försökte få koll på vardagen. Hämtade barnen kl 3, fixade Adrian klar för träning och åkte sen med Sera till Strawsnider för att inhandla Halloween-rekvisita. I Bruce Variety hittade vi en häxdräkt som Sera ska ha på sig på trick-or-treat-kvällen! Den var fin! Lite ljus och girlanger och blinkande örhängen åt Sera. Ljus i massor! Har tillbringat kvällen med att hänga upp en girlang med lysande bollar i alla färger och tända ljus i hela vardagsrummet och matsalen. Nu ser det mysigare ut här! Ska se på "Dancing with the stars" om en stund. På tal om dans har jag tänkt massor på salsan och känner att jag nu vill satsa till 100% på den! Här finns möjligheten att lära sig den svåra dansen och öva så mycket man vill. Har beställt Bruce till onsdagen för en privatlektion igen och i fredag ska jag försöka gå till Salsa Room för att öva. Var igår på ruedan och där var massor av glada människor! Filade på "siete al bortado", en rolig "pattern"! Stannade en timme efter lektionerna och dansade så jag kom hem på ett strålande humör.
Längtar tillbaka till Florida och är rädd för vintern, kylan... Hoppas den är drägligare här än hemma i Finland.
Längtar efter alla mina vänner och släktingar! Massor!

Inga kommentarer: