söndag 26 oktober 2008

Söndag kväll

Så har helgen gått, snabbt... Fredag, hårdagen, hade gått fint i skolan. Båda barnen fick beröm för sina frisyrer! Adrian duschade snabbt bort sin färg när han kom hem från skolan och Seras rufs redde vi ut på lördagen med en ansenlig mängd balsam.

Fredag är dansdag på The Salsa Room eller Cecilia's som det också heter. Då samlas salsafreakar från hela DC-området, uppklädda och glada för att dansa till live band. Här är en länk till The Salsa Room: http://thesalsaroom.net/main/index.php?option=com_salsa&Itemid=26 Här ordnas dans onsdag, torsdag, fredag och lördag. Jag klädde också upp mig och blev hämtad av Ernesto, David och Roberto (3 killar från SAOCO, söndagsruedan i Chevy Chase). Meppu var redan på plats när jag kom. På The Salsa Room ordnas alltid två timmar undervisning innan själva dansen kommer igång. Det var en jättehärlig kväll! Jag dansade från kl. 8 till kl. 2 på natten i ett sträck! Blev uppbjuden innan jag ens hann gå och sätta mig. Dessutom fungerade allt så bra, jag kände att jag KAN dansa! Jag var helt euforisk när jag kom hem med två ömmande tomater till fötter, svettig och klibbig och utan nyckel. Juri däremot var inte alltför euforisk när jag 3-tiden ringde hans telefon och att bad honom komma och öppna......

Lördag vaknade jag med varenda muskel öm men var fortfarande glad! Det ösregnade ute men vi fixade litet halloween-stämning med lysande spöken, skrämmande skelett-bilder o s v. Vi åkte till en kyrka här i närheten som sålde pumpor på gården. Under en himmel som öppnat sig helt och hållet valde vi några vackra pumpor som vi ställde på gången till huset och som vi sen ska skära ut innan själva Halloween.
På kvällen kom Kari och Krista, Olivia och Verne på besök. Vi åt indisk mat som Juri lagat - behöver väl inte säga att det var ljuvligt gott! De kom med bil men halvvägs genom kvällen fattade de beslutet att lämna den här och hämta den nästa dag. Vi hade jätteintressanta diskussioner om finnar kontra amerikaner, förhållanden, lite politik och en massa annat kiva. Kari och jag tömde min Havana Club och blev båda ganska knäääx. Efter midnatt ringde de taxi, packade barnen under armen och åkte iväg. Jag låg en stund och pratade i den vita luren innan jag gick och lade mig småfnissig och rätt yr. Vaknade dock utan krabbis nästa morgon!

Söndagen var solig och vacker! Vi tog en promenad efter morgonmålet och Adrian vände hem halvvägs eftersom han inte ville missa Washington Redskins match på TV. När vi kom hem från promenaden hade barnen blivit "ghostade" vilket betyder att på trappan låg en påse godis och bredvid ett papper. Där stod att du har blivit "ghosted" och skall låta spökandet gå vidare. Vi ska göra två påsar med godis och kopiera papperet vi fick. Så ska barnen gå till någon på gatan (helst på kvällen), lägga påsen på trappan, ringa på och springa iväg. Det ska förbli en hemlis vem som har ghostat dig! När man fått en påse, skall man klistra upp ett spöke (medföljde ghostgodiset) på dörren så alla vet att man redan blivit ghostad! Vilken härlig idé!
Litet senare ringde Krista och bad Sera komma till Olivia och leka. Juri och jag var bjudna på en parent-teacher coctail hos ett par föräldrar till Adrians klasskamrat. Det var en potluck - ett knytkalas. Så minglade vi omkring bland diverse mer eller mindre okända amerikaner och drog samma story gång på gång; "Vi are from Finland" "yes there is cold and dark" "oh, yes we like america sooooo much, everything is awsome" "yes I think Sarah Palin is awful" o s v o s v. Folk åt och drack och pratade VÄLDIGT HÖGLJUTT men det var sådär småtrevligt och riktigt mysigt! Efter ett par timmar körde jag hem Juri och gick till Chevy Chase på dans. Karen och Meppu var också där. Vi dansade en timme och så körde jag hem Karen. Vi satt en lång stund i mörkret på parkeringsplatsen och pratade.

Det har varit en ganska kiva helg!! Imorgon åker Juri till Ohio och jag ska träffa Gardy på kaffe inne i DC. På kvällen har Adrian en annorlunda fotisträning. Det kommer talangjägare som kollar in några killar som tränar för att se om de platsar i "travel team", ett lag för litet mer begåvade spelare. Få se hur det går! Dock vet inte Adrian ens om han riktigt skulle vilja spela i det laget, han trivs i sitt Panthers. Men det tar vi ställning till OM han blir tillfrågad.
Nattinatt!

2 kommentarer:

Bjarnes bilder sa...

God Morgon!
Det händelserika livet ser ut att fortsätta! Tufft av Adrian och Sera att "spöka ut sig"! Nu får ni uppleva Halloween på riktigt, vårt firande är ju ganska lamt om alls..
Här har vi också haft val om också inte i samma farsartade omfattning som där. Valdagen (söndagen) var årets värsta dag vad vädret beträffar, hård storm och regn hela dagen, så häftigt att det nästan var en upplevelse att gå ute och bli våt och genomblåst!
Jag förstår att Havana Club har gått åt, skall hämta mera i december! Det närmar sig! På torsdagen far jag till Gambia för några dagar, ska bli skönt med sol och varma vindar!
Må gott alla, hoppas Juri snart kan slå av på takten!
Kram!
Pappa Bjarne

Annika Johanna Westerlund sa...

Rebecca vrålade i vardagsrummet för en stund sen " Maaaaaaammmmmmaaaaaaa koooooommmmm nuuuuuuu geeeeenast". Jag rusar med hjärtat i halsgropen och hjärnan full av saker som kan ha hänt när jag inte varit närvarande. När jag kommer fram sitter hon glad på golvet och helt hel. "Seras pappa är på tv" sa hon. Det var alltså för Juris skull jag hoppade ur duschen sprang genomblöt till vardagsrummet. Jaha tänkte jag nu.....trevligt....jag fick ju se Juri i alla fall. Han såg pigg och inte alls slutarbetad ut. Fortsatt med mitt bad och måste bara komma och skriva på din blogg om min händelse. Är nån av barnen lite rädda för Halloweens firandet eller tycker de att det ska bli roligt? Hur mår Sera nu då? JAg håller tummarna för Adrian. Hoppas talangjaktjägarna väljer honom.
Många kramar från ett hemskt ösregn o stormande Nordsjö.