söndag 19 oktober 2008

manateen äter sallad


delfinerna hoppar


en haj simmar nära oss


fula fisken


en röd underlig fisk


en jättestor krabba


nemos vän


En morgon vaknade jag glad för att jag visste att vi skulle gå till mote Aquarium. Vi åt först morgon mål och sen for vi iväg. När vi va framme so gick vi in i ett hus. Sen kom vi in till aquariett, och där va jätte fina fiskar o maneter. Sen sku vi till alla skölpaddor o delfiner o manatee. Vi såg först skölpaddor o dom va stora, där sto om man stopar fingrana i vattnet så kan dom bita dig. Sen for vi till manateena, dom va jätte stora och söta, dom hadde mat tid o dom åt salad. Djurskötarna hadde satt hög talare så man hörde när dom tugga salad. Manateena va två och dom åt 72 kina kåls huvud. När vi var till delfinerna så sku det just vara en show med delfinerna. När jag sprang så sprang jag för hårt o jag hadde inte så bra skor att springa med, PLADASK så föll jag på bara ben på asvalt o det gjorde ont o jag hadde ont hela showen. Alla stora krabbor och fiskar o maneter finns i havet där som vi har simmat alla dagar. En dag när vi var och stranden så såg vi en död krabba o alla möjliga muslor. Och en annan gong så jag en delfin hoppa på nära håll och vi såg en jätte stor manet och den var snygg! Stora kramar av sera.

3 kommentarer:

Jenni sa...

Hello Sera! Tänk att du fått se delfiner på riktigt nära håll. Heddi blev JÄTTE grön av avund för hon älskar delfiner och skulle vilja simma med dem.... Du skall ha en jättebra vecka och du får store kramar från alla oss i Pargas!
Puss Jenni

Ann sa...

Oj vad spännande att så se sådana otroliga djur och fiskar på så nära håll! Säkert lite mer jännä än på Seaworld i Helsingfors!

Roligt att du skrev lite, hoppas på mer!
Stora kramar av Ann, Kalle & Hobbe

Annika Johanna Westerlund sa...

Du ahr ju haft riktigt roligt fast lite otur var det ju att du föll just före delfin showen. Rebecca sku också villa se delfinerna fast de olika fiskarna tyckte hon såg ganska otäcka ut. Ha en skön skolvecka och många kramar från Annika och Rebecca. PS. Jonathan Rafi blev jätteförtjust i de färggranna fiskarna ni hade fotograferat. Han var inte rädd alls utan ville bara titta på den hela tiden.