tisdag 28 oktober 2008

Inhiberade träningar - p g a regn!

Igår åkte jag till Union Station för att träffa Gardy. Vi promenerade runt inne i stationen och andades in atmosfären av människor som är på väg någonstans. Vi verkade vara de enda som flanerade och tittade, njöt. De flesta rusade mellan metrotåg, vanliga tåg och Greyhound-bussar. Vi tog en avstickare i Victoria's secret och rotade bland alla vackra underkläder och doftburkar. Det är en sinnlig affär! Därefter tog vi en brunch på en italiensk restaurang där vi satt och pratade ett par timmar. Juri hade åkt till jobbet för att träffa en kollega från Finland och 12-tiden ringde han att han var klar. Vi stämde träff på Macy's för att skaffa jeans åt Adrian. Trots att många går i shorts ännu, ville vi köpa ett par långbyxor åt honom ;) Macy's är en fantastisk butik för Sera så hon fick flera plagg än Adrian sist och slutligen. Vi hann precis hem och hämta barnen och Juri fick snabbt packa sina grejer för nästa resa - till Ohio den här gången.
Adrian, Sera och jag slängde oss i bilen och körde iväg till träningarna bara för att precis innan fotisplanen få ett samtal om att träningarna är inhiberade p g a regn. Javisst, det droppade litet på rutan, inte en tillräckligt för vindrutetorkarna. Suck, svängde om och åkte till Bruce Variety för Halloween kostymer åt Adrian och mig. Vi hade jättekiva när vi botaniserade i butiken! Det blev en skelettkostym åt Adrian (den saknade masken fick vi märka när vi kom hem...), en djävulskostym åt mig och diverse nät och spindlar därtill!
När vi kom hem, packade Sera och Adrian två påsar godis och gick och "ghostade" till grannarna. Det var litet spännande att i mörker och duggregn smyga in på främmande gårdar och ringa på för att sen rusa iväg!

Idag har det varit iskall! Förde barnen till skolan, åkte till spanskan. Vi är nu på fortsättningsnivå fastän jag känner mig som en nybörjare ännu. Två timmar i veckan är inte tillräckligt! Efter timmarna körde jag till Tyson's Corner för att träffa Merja, Nina och Meppu på lunch. Vi hade en riktig trevlig stund på Nordströms restaurang! Efter lunchen gick Meppu och jag och såg på klänningar i Macy's och så åkte jag hem. Nu är Meppu på väg hit på middag. Jag ska laga indisk mat som tack för allt hon hjälpt till när vi flyttade! Salsan spelar och det doftar kardemumma-kapslar i köket! Tack Juri för tipset ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

vilka veklingar- ingen träning för att det droppar litet- hmmm-
Låter jättespännande med alla förberedelser för Halloween, skall bli så roligt att läsa om alla trick and treat när jag kommer hem igen! Lägg in foton så jag får se era fina kostymer!
Mamma

Annika Johanna Westerlund sa...

Jag väntar med spänning på fotona från kommande Halloween. Jag är säkert mer nervös inför ERT firande än vad ni är. Jag har sett för många skräckfilmer. Det där med regn o träningar...nu förstår jag varför amerikanerna behövde David Beckham till sitt land. Han är ju uppfödd spelande fotboll i regn. Gud vad tråkigt för Adrian att missa fotbollen för en sådan sak som regndroppar.
Krama barnen och hälsa glatt från ja vad annars ett regnigt Nordsjö.