fredag 24 oktober 2008

The Wacky Hairday!

Adrian älskade att gå till skolan med wacky hair, det ser man ju tydligt på bilden ;) I alla fall har vi sprayat, tuperat, färgat och fixat den här morgonen. Just innan vi skulle gå iväg, tyckte Adrian att det här var den dummaste idé han någonsin hört. Han ville ha bort sin "tofs" och såg just så här sur ut hela vägen till skolan. Sera däremot gick glad i hågen med huvudet högt! När vi kom upp på kullen för att svänga ner mot skolan, gick Juri en bit före för att se om det säkert var Wacky Hairday och ifall någon annan också har gjort sitt hår crazyt. Barnen och jag mötte Jonah som - panik panik - inte hade gjort något åt sin kalufs! Adrian höll på att gå i bitar och riva av sig sin orange tofs tills Jonah fick syn på honom och gapskrattade och skrek "Oh that's AWSOME!!!!". Jag låtsades inte om något, gick flera meter framför med Sera. På skolgården märkte vi att vissa hade satsat med peruker, svansar, färger och tofsar medan en stor del inte hade gjort nåt alls. Sera tyckte ändå det var ok! Jag var säker på att Adrian skulle ha dragit bort sin svans men där kom han gående som om inget hänt. Några minuter senare stod han glatt mitt i gänget med sitt spjutformade hår och såg helt nöjd ut. Yessss! En seger! Coola Adrian vågade vara annorlunda! Vi var jättestolta! Sera fick också en hel del glada kommentarer och innan de sprang in, dök Jasmin upp med en stor vit peruk så sera viskade "jess mamma, jag är inte den enda som "nolar" mig idag". Så började vår wacky hairday här!

5 kommentarer:

Annika Johanna Westerlund sa...

Va tufft det ser ut! Det där är en ide som vår skola också kunde ta till vappu firandet tycker jag.
Jag är lite orolig för Sera. Varför mår lillgumman så dåligt? Sera vännen. Du är ju hur duktig som helst. Tänk att du kan prata engelska och leka med barn som inte kan ditt eget modersmål utan DU KAN deras modersmål. Du har lärt dej så mycket på en så liten tid gumman så ta det lugnt. Vi hejar för dej varje dag och Rebecca som läste vad du skrivit i skolan på engelska sa WOW vad Sera är duktig! Många kramar till er alla och ha en trevlig Halloweens festande! Annika och Rebecca

Ann sa...

Supercool - en så härlig idé!

Bilden av Sera och Adrian med wacky hair-do´s var helt ljuuuuvlig - så talande!
Sera nöjd och finurlig, Adrian vill int nola sig.

Lika coola hår har dom båda två! Stor kram av Ann, Kalle & Hobbe

Jenni sa...

Coolt ... jag skulle nog ha dött om jag sku ha gott till skolan så där :D men det e bra att våga vara annorlunda =)//kappe\\ hälsningar från pargas :Dh

Jenni sa...

Häftigt!! En gång var Heddi på väg på maskerad som Lilla My, och var jätte arg och ilsken (!) på att håret var som Lilla My´s.... Kul var det sen senare. Kappe sku gärna bo i USA en stund därför att det är "ett myki roligare land och att mänskorna är myki rouligare":D Så snart har ni där en pojke till! Kanske som utbytes elev. Berätta bara när han kan börja. STOURA kramar från Jenni & co

Jenni sa...

Heips, håller helt med Kasper! Grym risk spöka ut sig som så där ny i skolan, tänk om man skulle ha varit den enda.. Och hur tuff är man inte om stegar iväg till sin nya skola, med det hår mamma fixat! Ni är nog tuffa, när ni kommer hem till Finland finns det ingenting som får er ur balans. RESPECT!!!!

PeTeR