fredag 3 oktober 2008

Fredag

Fredag, veckoslut framför men det känns ingenstans. Vi har haft undantagstillstånd här hemma eftersom Sera har varit sjuk sedan onsdagen. Hon är kanske litet bättre idag men har mått riktigt dåligt. Vi vet inte vad det är, låter kanske inte som magsjuka. Hon har kastat upp några gånger och inte haft någon aptit. Så har hon klagat på huvudvärk och yrsel, att hjärtat dunkar hårt. Idag har barnen haft fotografering i skolan men tyvärr missade Sera det :( Hennes lärare, miss Horos, sa dock att man ibland har en extra foto-dag då alla som missat det, har chans att få ta skolfoto. Men det gäller säkert bara individuella fotot.
Juri har jobbat vansinnigt mycket igen och allt har känts jättejobbigt de senaste dagarna. Jag har varit riktigt nere och inte orkat göra något alls. T.o.m att tömma torktumlaren har varit för stort, där ligger en hög med torra kläder och blir skruttiga. Nå, på länk har jag orkat i alla fall, det ger energi!
Igår kväll åkte Karen och jag till Georgetown och vandrade omkring ett par timmar. Så åt vi på snabbmatsstället Chipotle och gick sen till en bar där en grupp av hennes vänner träffas första torsdagen i månaden. De är alla mammor till barn i samma skola som Oskar går. Vilket liv! 15 mammor i olika åldrar som tjattrade och skrattade och hojtade. De hade valt en viss bar för de ville se debatten mellan Biden och Palin men det var mer eller mindre omöjligt att höra något! De verkade trevliga och glada! Vi satt och pratade och drack vin till 11-tiden och så tog jag en taxi hem (12 $ den här gången, tentade taxichauffören på de varierande prisen...).
När vi vaknade i morse och insåg att Sera måste vara hemma, fattade vi ett beslut att bara slappa. Adrian gick till skolan, Juri gick på jobb och Sera och jag gick tillbaka i säng. Vi sov nästan hela dagen!! Nu har vi just vaknat och känner oss sega. Chattade nyss med Meppu på Facebook och hon tycks ha hört på tonen att jag behöver piggas upp. Hon hoppade i bilen och är nu på väg hit. Vi åker till Friendshiph Heights på en drink och lite shopping och prat. Vad kan hjälpa bättre heheh! Det blir nog en kortare vistelse, vi ska äta indisk familjemiddag ikväll när vi äntligen är samlade allihop!

3 kommentarer:

Ann sa...

Så tassigt med Sera! Borde ni inte gå till läkare för att kolla vad det där beror på?
Kram Sera!!

Hoppas ni hade en mysig indisk familjemiddag igår kväll.
Vi har idag varit och köpt grejer till Hobbe - halsband, koppel, mat-och vattenskålar, säng.. Känns plötsligt verkligt! Längtar SÅ!!

Annika Johanna Westerlund sa...

HAR NI KOLLAT SERAS HUD? OM HENNES HUD FASTNAR IHOP NÄR DU "NYPER" HENNE SÅ MÅSTE HON IN PÅ DROPP. HUR FUNKAR LÄKARSYSTEMET DÄR I USA? HAR NI EN EGEN FAMILY DOCTOR ELLER FINNS DET NÅN ALLMÄN DOKTOR NI KAN ANVÄNDA. HÄLSA HENNE FRÅN REBECCA SÅ MYCKET. INDISK FAMILJEMIDDAG LÄTER JU KUL. HOPPAS NI HADE EN TREVLIG EN. IDAG HAR JAG VANDRAT I ÖSTRA CENTRUM MED MIN SYSTER OCH VÅRA SMÅTTINGAR HELA DAGEN. VI HAR HANDLAT OCH HANDLAT. PLÅNBOKEN KÄNNS INTE SÅ TUNG LÄNGRE MEN ALLA PÅSARNA VAR TUNGA I ALLA FALL. NU FÖRST MÄRKTE JAG ATT JAG SKRIVIT ALLT MED STORA BOKSTÄVER. FRÅGA INTE VARFÖR. JAG OCH NYA LAPTOPEN ÄR INTE BEKANTA MED VARANN ÄN, TYVÄRR. HA DET BRA! ANNIKA

Peter sa...

Hej Sera, mår du bättre? Hoppas ni har ett skönt veckoslut. Jenni är i Tallinn, Hedvig spelar handboll och Kappe och jag var på matmässä (!), gissa vem var yngst vid ostsmakarbordet?

h. peter