onsdag 24 september 2008

En lat dag....

Idag har det varit en lat dag! Jag sov jättedåligt som vanligt när Juri är borta. Vaknade varje timme och lyssnade, orolig, usch!! Förde barnen till skolan till 8.45 och gick direkt på en lång stavpromenad. Jag hittade ett nytt litet köpcentrum här nära oss, Westwood om jag minns rätt. Där finns bl.a. en Starbucks! Och en skomakare och en leksaksaffär. Alla 3 är svåra att hitta lätt så här riktigt i närheten. När jag kom hem drog jag fram en reggaeton-undervisnings-dvd och shejkade en stund i vardagsrummet tills svetten rann. Hoppas inga grannar såg mig.. Öppnade sen datorn och där blev jag fast! Jag svarade på en del mail som kommit, chattade med Jenni, Cami och Leena. Så läste jag diverse nyhetskällor från Finland och blev igen slagen i huvudet av det som skett där. Jag hade lyckats lägga det åt sidan igen för en stund men blev påmind och ledsen.
Klockan 3 gick jag och hämtade barnen. Idag verkade de trötta och ville komma hem direkt istället för att bli på playground för att leka och spela fotboll. Vi gjorde genast läxor allihop, Sera matte, Adrian science och matte och jag spanska.
Juri ringde från New York och berättade att han haft en bra dag och fått mycket gjort. Han blir där en natt till, sover ut imorgon bitti och tar sen ett tåg hem 11-tiden.
På kvällen städade jag recreation room, dammsög i huset och lagade mat. Så slängde vi oss alla tre i soffan och tittade på "Dancing with the stars". Det kommer varje kväll tydligen. Nu snusar Adrian och Sera och jag klipper med ögonen, ska försöka sova bättre i natt....

Satt just och funderade på om jag fått några nya intryck från den amerikanska livsstilen idag och kom på en grej. Imorgon ska jag till Tyson's Corner till frissan. Karen mailade och undrade om jag ville träffas imorgon, hon har hand om Liam och ett extra barn. Jag föreslog att de skulle komma med till Tyson's på kaffe. Fick då veta att man här i USA helst inte tar med andras barn i bilen om man bara kan låta bli. Det är i och för sig helt fiffigt, har bara inte kommit att tänka på nåt sånt i Finland. Trafiken är ju också av annan kaliber här än hemma så det är ju ganska klokt...Men jag har en känsla av att jag hela tiden får veta nya saker som inte syns sådär vid första anblicken. Spännande och konstigt samtidigt.

1 kommentar:

Unknown sa...

ja visst är det förstämning här med tanke på vad som hänt - igen!
Jag har också trott att Finland är ett tryggt land och var mer orolig för er och barnen där borta i det stora landet där det händer så mycket....
Nu har vi haft några dagar av helt underbart höstväder, typiskt just de dagar jag jobbar, känner solen värma och så tänker jag på att det inte är många dagar kvar innan jag får se er alla- härligt!!