måndag 1 september 2008

Labor Day

Första måndagen i september är en ledig dag i USA. Traditionen påbörjades 1882 då man införde en ledig dag för alla arbetare. Idag var det labor day här så vi vaknade först halv 11! Skönt att inleda skolåret med två kortare veckor.
Merja ringde och ville bjuda oss dit men vi hade redan stämt träff med Meppu och barnen. De dök upp 12-tiden och då hade vi inte ännu ätit morgonmål. Pojkarna bänkade sig genast framför x-boxen och spelade grand auto theft (ska jag tycka att det är ok...) i några timmar. Det är Mikkos spel så jag tror att efter att han kommit tillbaka från Finland, finns det inget sånt spel i huset mer!
Meppu och jag åkte in till Friendship Heights för att hitta dansskor åt henne. Hon har blivit så biten av dansen, härligt! Vi strosade i Loehmanns och Filenes Basement (nej, jag shoppade ingenting!!!) och njöt av att bara ta det lugnt. Det var återigen en otroligt het dag! Eftermiddagen rusade iväg! Juri ringde medan vi vandrade i het sol på gatan och berättade om storm, ösregn, alligatorer mitt på gatan, vilken kontrast! Det verkar som om stormen i New Orleans inte blev så häftig som man befarat och med god tur kommer Juri hem tidigare än tänkt.
På kvällen var vi bara hemma, jag städade och lagade mat som en god housewife. Imorgon blir det skola igen och för mig börjar spanskakursen! Det ska bli intressant! På kvällen är det PTA-möte (parent-teacher-association) och barnen får komma med.
Väntar ännu otåligt på möblerna!

1 kommentar:

Bjarnes bilder sa...

Hej!
Ja här har jag labor Day varje dag, betydelsen är dock inte densamma.. Annars verkar ju era dagar vara fyllda av olika aktiviteter! Har ni redan fått era möbler etc? Såg i går att Juri är i "blåsväder"! Synda att vara i New orleans utan att få gå på jazzklubb! Ja spanska var det! OM man bara hade energi skulle det vara roligt... Lycka till! Här har höstens ankomst gjort sig påmind, is på bilrutan i går! Där gick den sommarn. Annars allt ok!
Må gott och kör försiktigt!
Kram!
Pappa Bjarne