lördag 27 september 2008

Lördag - regn

Trots att det var lördag, ringde väckarklockan kl. 8 och alla var lika sega och trötta. Juri steg upp och kollade sin mail för att få veta ifall Adrian hade match eller inte kl. 10. Tränarens fru Liz Raymond meddelade per mail att matchen var inhiberad. Det hade visserligen regnat under natten men på morgonen höll det upp. För amerikaner är det en för stor risk för regn så man vågar inte ta risken... Osannolikt! Brukar skratta när jag ser på väderleksrapporter i tv och man talar om 30% risk for rain. Ha! I Finland kan man väl tala om 99 % risk för regn för det mesta. Nå efter att jag fått höra om mailet, vände jag mig på andra sidan, drog täcket över huvudet och somnade om, Sera bredvid mig. Adrian snusade också vidare nere i sin säng. Juri däremot måste iväg till kontoret för en live stand till eftermiddagsnyheterna i Finland. Vi andra steg upp vid 10-snåret och hade en långsam, skön morgon med kaffe, Disney Channel och Washington Post.

Vid 12 kom Jonah för att leka med Adrian. Hayley var med och tog Sera med sig hem till Antonellis. När Juri kom från jobbet, gick vi på en lång promenad längs Crescent Trail. Det kom små regnskurar emellanåt men det var jättevarmt, 25 grader, trots regnet! Och fuktigt! Kläderna var alldeles våta och svetten rann. Ännu nu på natten, klockan är 5 före 12, är det 20 grader ute!

På kvällen åkte vi hem till Merja och Nils på middag. De bor i Vienna, inte så lång från Mäkeläinens. De har 3 barn, Henri 14, Christina 12 och Annika 7. Merja hade gjort god, finsk mat med köttbullar och mos, lax, rågbröd och Oltermanni. Till efterrätt hade hon bakat örfilar och småbröd. I högtalarna spelade finsk musik, det kändes nästan exotiskt. Barnen såg på filmer nere i recreation room, de hade en videokanon som projicerade filmen på en hel vägg så det var nästan som bio! Vi hade en riktigt trevlig kväll och körde hemåt 11-tiden. Barnen slocknade utmattade nästan genast medan Juri och jag satt och bläddrade bland våra hundratals kanaler på tv. FÖR många! Vad ska man se på?

2 kommentarer:

Ann sa...

Härliga bilder!!
Ser så fram emot att komma dit - snaart!

Annika Johanna Westerlund sa...

Här har vi idag fortsatt njuta av det fina höstvädret. Det har bara börjat blåsa lite nu så jackan måste man ha på sig. Va skönt med en slö lördag. Här har jag plockat äppel hos pappa och haft 3 gnälliga ungar med mej hela helgen. Sku när som helst byta plats med dej...;) Jag har försökt att kolla nyheter för att se Juri in action men inte har jag sett honom en gång än sen ni åkte till the promised land!
Nu ska jag till sängs så godnatt från Nordsjö.