söndag 10 augusti 2008

Sera skriver!

Här berättar Sera om sin upplevelse på skolkontoret onsdag 6/8:

En onsdag

När jag vaknade en onsdagmorgon så var jag lite närvös för vi sku testas för skolan. Sen åt vi morgonmål och sen for vi iväg. när vi var frame fick vi någo papper och sen måste vi testas. Adrian och jag måste gå ensamma in mamma blev utanför när jag hörde det började jag nästan gråta för jag trodde att jag inte sku förstå nånting när det var på engelska men efter en stund så lita jag på mig själv och då gick jag och tantten som gick var jätte snäll och då svarade jag på alla frågor som jag kunde svara på. Hon fråga av mig om jag viste vad bilden va på engelska och det var en hund och då sa jag att det hette dog och sen fråga hon vad de var på svenska och sen sa jag att det är hund på svenska och sen kom det på bilden en katt jag sa att det var cat och så fråga hon vad det var på svenska och jag sa att det är på svenska katt och då sa hon att det var nästan samma. Sen var det slut och jag kom ut ur rumet och mamma och pappa var glada och sa hela tiden grattis, grattis. Och sen for vi och köpta TV och dator och en massa annat nintendo spel och väska åt mig och ennu film sen for vi hem och sen åt vi kvällsmål och sen gick vi i säng och sen gjorde Adrian och jag fyra skott i ryggen fast vi borde ha börjat och sova men sen sa mamma att vi sku släcka lampan och sen började vi sova.
Slut.

5 kommentarer:

Jenni sa...

Hej SERA:)

va de kiva i skolan ?:) nervöst?
har du skaffat msn redan ?
här börjar skolan i morgon
, inte såå rolit :D
jag va ti ekenäs med mina kompisar för några dagar sen, eller vi kom hem igår... :D , vi såg på diggiloo. Det var jätte bra . Have fun :D , heddi :)

Ann sa...

Jättekiva att läsa dina tankar, Sera! Hoppas på många fler inlägg av dig - jag hörde av Ghita att du skriver dagbok så snart har du väl material till en hel bok!:)
Jag tycker du var jätteduktig med den där skoltanten och fast du kanske nu tycker att det är svårt att förstå allting så kommer det inte att räcka länge innan du förstår precis allting och själv pratar jättebra engelska!
Sen kommer både du och Adrian att börja prata som 50Cent. Yo man, what´s up?
Stor kram!!
Ann
Kalle hälsar jättemycket!

Bjarnes bilder sa...

Hej Sear!
Jag tycker du är JÄTTEDUKTIG!
Du skall se att allt kommer att gå bra i den nya skolan! Jag är riktigt avundsjuk på Adrian och dig som får lära er engelska på ett naturligt sätt!
Stor KRAM från
Mofi

Unknown sa...

Härligt Sera att läsa vad du skrivit, oj- jag kan förstå det kändes spännande att lämna mamma och gå med en främmande tant, men det var jättebra att du började lita på dig själv och därför klarade du dig så bra!!
Stor kram från momi

Annika Johanna Westerlund sa...

Grattis Sera!
Du var jätteduktig som gick ensam med en helt okänd tant. Rebecca hälsade att Tove brukar läsa högt i klassen för dina gamla klasskamrater vad din mamma eller du har skrivit på bloggen. Fortsätt skriva för de vill gärna alla veta hur det går för er! Kramar från Annika och Rebecca